U Beogradu 1996. godine samo su dvije kategorije gradjana u stanju biti bogati - vlastodrsci i gangsteri. Kovac (Ristovski) pripada medju ove potonje, a kroz godine svog krvavog rada je stekao ne samo vile, kockarnice, bijesne automobile i seksi ljubavnice, nego i postovanje mladjih generacija koji u njemu vide idola. Kovacu to godi i prema svojim mladim pomocnicima se ponasa poput oca. No, na samom pocetku filma to ce mu se obiti o glavu, kada ga par klinaca iz njegove bande otme i odvede u napusteno skladiste. Klincima ni samima nije jasno zasto su to ucinili, jedino znaju da su oni sada gazde Kovacu i da su u prilici preko noci zaraditi ono sto je Kovac zaradjivao godinama. Slijedi okrutno mucenje s ciljem da Kovac izda sve svoje poslovne tajne, ali s vremenom klincima postaje sve jasnije da ce njihov pothvat zavrsiti krvavo.
DO KOSKE mladog scenarista i rezisera Slobodana Skerlica bio je jedan od posljednjih srpskih filmova koji se gledao u piratskim okolnostima. Vremena su se promijenila i danas se vec moze ocekivati da filmovi poput DO KOSKE ne budu samo hitovi hrvatske video, nego i kino distribucije (kao sto o tome govori veliki uspjeh Dragojevicevih RANA). Skerlicev debi je bio veliki podzemni hit, sto i ne cudi, s obzirom da je po izboru teme i uzorima koji su ga nadahnuli Skerlic pogodio zicu univerzalne publike koja pripada generaciji X i kojima je Tarantino idol. Iako dosta inspiriran PSIMA IZ REZERVOARA, i iako na cijeli film razvlaci jedan od motiva Dragojevicevih RANA (gangsteri kao jedini uzor moralno bankrotiranoj srpskoj omladini), Skerlicev film ima itekako originalnog stiha. Kao i obicno valja pohvaliti izvrsne glumce, ukljucujuci veterana Lazara Ristovskog, mladog Nebojsu Glogovca te Bojanu Maljevic kao vrlo perspektivan kadar kinematografije nasih istocnih susjeda. Na zalost, Skerlic nije imao kreativne energije da film dovrsi kako treba, pa je finale prilicno stereotipno i razocaravajuce kopiranje americkih eksploatacijskih akcijada (pucnjava u napustenom skladistu). Ali i s takvim nedostacima, DO KOSKE je film kakvog treba pohvaliti i koji je jos jedan razlog za komplekse hrvatskim filmskim autorima.
(c)1999 Dragan Antulov
Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos