[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

OPASNA ZONA

DROP ZONE

Nedavno sam u razgovoru čuo tvrdnju kako je režiser John McTiernan tvorac žanra "tehno-trilera", vrste filmova koja je obilježila kraj 80-tih i početak ovog desetljeća. Ta je tvrdnja pogrešna, jer je prvi pravi tehno-triler u stvari PLAVI GROM Johna Badhama, snimljen sada već daleke 1982. godine. Taj je film, po mojem skromnom mišljenju, isto tako i jedan od najboljih filmova snimljenih proteklog desetljeća. Stoga zbilja čudi što je njegov tvorac John Badham dobio reputaciju rutinerskog filmaša, i što na svaki njegov film koji je zbilja kvalitetan dolazi barem dva-tri zbog kojih bi najrađe pojeli kino-ulaznicu. Meni se to nikada nije dogodilo zato što sve dosada nijedan Badhamov film nisam gledao u kinu.

Film na početku doista sliči na PUTNIK 57, Kevin Hooksov plagijat UMRI MUŠKI. U tom je filmčiću Snipes glumio stručnjaka za borbu protiv terorizma koji igrom slučaja rasturi bandu otmičara bandu. Ovdje Snipes ima mnogo skromniju ulogu saveznog šerifa Petea Nessipa koji prati Leedyja (Jeter), kompjuterskog čarobnjaka koji treba svjedočiti protiv narkomafije. No, putovanje se pretvara u tragediju kada dođe do otmice i eksplozije. Kroz rupu koja nastaje na trupu ispadaju desetine putnika, među kojima i Nessipov brat. Nessipa drže odgovornim za tragediju, ali on je uvjeren kako je sve to samo paravan za drsku otmicu saveznog svjedoka. Uvjeren kako su otmičari pobjegli padobranima, on se ubacuje u padobranske krugove gdje će mu prve lekcije iz te vještine očitati Yancy Butler. Istovremeno, otmičarima je drski pothvat trebao samo zato da se dočepaju Leedyjevog talenta, neophodnog za još spektakularniju i drskiju operaciju.

Badham još od odlične POLICIJSKE ZASJEDE, dakle gotovo cijelo desetljeće, nije bio u stanju snimiti upečatljivi film. Jedna od najboljih ilustracija njegove kreativne krize jest i očajni remake Bessonove NIKITE gdje ne samo da je bez pardona prepisao scenarij, nego čak i pojedine kadrove. Stoga, da budem iskren, nisam previše očekivao od OPASNE ZONE, pogotovo u svjetlu činjenice da je očito nastala kao Paramountov odgovor na Sarafianov SLOBODNI PAD, neuspješni holivudski izlet u svijet padobranstva. Rezultat je bio nešto malo bolji od očekivanja: scenarističke rupe koje vapiju do neba su pokrpane izuzetno snažnim tempom radnje i gotovo neprestanom akcijom, koja nam ne dozvoljava da postavljamo blesava pitanja. No, sam tempo radnje nije spriječio da postanemo bolno svjesni drugih nedostataka: prvenstveno papirnatih, gotovo karikaturalnih likova. Glumci tu nimalo ne pomažu: Snipes se nećka da li da bude cool guy ili da preglumljuje kao u RAZBIJAČU; Yancy Butler, koja je bila partnerica Van Dammeu u izvrsnoj TEŠKOJ METI, imamo prilike vidjeti u svoj njenoj ispraznosti i bijedi; Gary Busey kao čudna mješavina komedijaša i negativca je isto tako nedorečen, a sve troje su sjajni u usporedbi s ostalim epizodama. Ipak, u cjelini je OPASNA ZONA bolja od Badhamovog prethodnog filma, očajne NOVE ZASJEDE, pa je za očekivati da će krivulja njegove karijere ipak krenuti nagore. Ali, za Garyja Buseya, koji je jučer pušten iz bolnice nakon prekomjerne doze kokaina, to izgleda na žalost neće biti slučaj.

  • ocjena: podnošljiv

    (c)1995 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos