[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

AMERIČKI JAKUZA

AMERICAN YAKUZA

U suvremenoj video-produkciji vlada pravilo prema kome je atraktivnost foršpana obrnuto proporcionalna kvaliteti filma, tj. zbilja dobrim filmovima ne treba dobar foršpan. Film AMERIČKI JAKUZA je imao takav foršpan - pun eksplozivne akcije koja je trebala privući publiku željnu infaltilne šore.

Radnja se odvija u podzemlju Los Angelesa koje, poput svih ostalih djelatnosti američke ekonomije, osvajaju agresivni došljaci s druge obale Pacifika - jakuze. Nick Davis (Mortensen) glumi bivšeg robijaša koji će spasiti život jednom od šefova jakuza i, zadobivši njegovo povjerenje i prijateljstvo, postati članom "obitelji". Sve bi možda i izgledalo idilično da Nick, zapravo, nije agent FBI i da se vrlo brzo ne postavi dilema između odanosti "obitelji" i službi.

Da se razumijemo, AMERIČKI JAKUZA zadovoljava sve formalne karakteristike ispraznih akcijada kojima nas bombardiraju s polica videoteka: 90-minutni okvir priče, jeftine lokacije, jeftina glazba, relativno nepoznati glumci. Ali, ipak je sve drukčije - režiser Cappello i skladatelj glazbe Williams su dali sve od sebe da film, usprkos budžetskih ograničenja, izgleda drukčije od sličnih eksploatacijskih proizvoda. Tako u toku filma često imamo dojam kako gledamo jedan vrhunski MTV-jev spot, što automatski budi asocijacije na sličnog mahera koji od priglupih akcijada pravi vrhunsku umjetnost - Johna Wooa. Cappello, dakako, nije Woo i ipak je imao manji budžet, ali je AMERIČKI JAKUZA ipak neobično kvalitetan film, bez obzira na tanušnu i neuvjerljivu priču.

Ukratko, film koji bi bila šteta propustiti.

  • ocjena: ?

    (c)1995 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos