ZVJEZDANI SNOVI

CENTER STAGE

Mlada Jody Sawyer (Schull) je oduvijek sanjala o tome da postane vrhunskom balerinom, ali je njen upis na Americku baletnu akademiju samo prvi korak u ostvarenju snova. Naime, ona zeli postati clanicom elitne Americke baletne trupe, ali se tamo prima samo dvanaest najboljih Akademijinih studenata svake godine, a strogi nastavnici na celu s Jonathanom Reevesom (Gallagher) cine sve da suze izbor. Jody nema pravilne tjelesne proporcije ni plesni stil koji odgovara Akademijinim kriterijima, te su njene sanse prilicno slabe, za njenih kolegica Maureen Cummings (Pratt) i Eve Rodriguez (Saldana), koje imaju druge vrste problema. U medjuvremenu, Jody postaje svjedokom suparnistva koje se razvilo izmedju Jonathanovog kolege i vrhunskog plesaca Coppera Nielsena (Stiefel), koji se pocne zanimati za Jody.

Vecina americkih kriticara nije bas s nekim prevelikim odusevljenjem docekala ZVJEZDANE SNOVE, a razlog za to je prije svega u reputaciji britanskog rezisera Nicholasa Hytnera, koji je prije sedam godina snimio hvaljenu povijesnu dramu LUDILO KRALJA GEORGEA. Hytner je mnoge kriticare razocarao, a vecina primjedbi se odnosila na nevjerojatno slabasan scenarij Carol Heikkinen, koji je u plesacki milje ubacila sve moguce kliseje americkih sportskih likova, a predvidljivost radnje pogorsala sa jos slabije zamisljenim likovima koji izgledaju kao da su od kartona, a ne od krvi i mesa. No, s druge strane, Hytneru se moze oprostiti sto je odabrao ovakav scenarij, jer su mu bili potrebni likovi koji od glumaca nece zahtijevati neke izuzetne napore. Naime, Hytner je inzistirao na tome da likove vrhunskih plesaca glumi kadar koji je doista u stanju praviti akrobacije pred kamerama (a ne, kao Jennifer Beals u FLASHDANCEU, koristiti dublera), pa je zbog toga casting bio jedan od najtezih i najdugotrajnijih elemenata produkcije. Na kraju se morao zadovoljiti polovicnim rjesenjima - profesionalni glumci, poput Petera Gallaghera, tumace iskljucivo epizodne uloge, dok, s izuzetkom Susan May Pratt i Zoe Saldana, uloge plesaca tumace profesionalni plesaci poput Ethana Stiefela, jednog od najpoznatijih baletana danasnjice, a mjesta se naslo i za ruskog umjetnickog klizaca Iliju Kulika. Sto se glavne uloge tice, mlada i simpaticna Amanda Schull dobro plese, ali se o njenim glumackim dometima tesko nesto moze reci s obzirom da je scenarij tjera da vecinu "normalnih" scena bleji kao tele u sarena vrata. S druge strane, Hytner nedostatke scenarija Hytner nadoknadjuje izvrsno koreografiranim i spektakularnim plesnim scenama. A u pozadini svega toga se, bez obzira na jednodimenzionalnost scenarija, naslo mjesta i za prikazivanje nekih zanimljivih detalja o plesackoj profesiji - poput siroke rasprostranjenosti pusenja i bulimije medju mladim balerinama opsjednutim odrzavanjem sto manje tjelesne tezine. Iako nije rijec o filmu koji ce uci u antologije, Hytner je korektno obavio svoj posao, pa ce ovaj filmic biti zanimljiv i na trenutke zabavan cak i onim gledateljima koji nisu neki veliki zaljubljenici u balet.