BLACK DOG

Jack Crews (Swayze) je nekoc uspjesni kamiondzija koji je jedne noci pregazio covjeka te zbog toga proveo dvije godine u zatvoru i ostao bez vozacke dozvole. Sada je prisiljen zaradjivati za zivot kao mehanicar, ali njegova skromna placica nije dovoljna da bi mogao uzdrzavati obitelj i sprijeciti banku da mu preuzme kucu. Stoga je njegov pristanak ocekivan kada od svog pokvarenog poslodavca Cutlera (Beckel) dobije ponudu koja se ne odbija - 10,000 US$ da vozi kamion od Atlante do New Yorka i pri tom ne postavlja nikakva glupa pitanja o teretu. Iako je svjestan da bas i nije imao izbora, Jack se ubrzo pocne pitati u sto se to, zapravo, uvalio kada mu kao suvozaca uvale iritantnog Earla (Travis), a kao pratitelje dvojicu prilicno sumnjivih tipova. Ubrzo se ispostavi kako je teret milijune dolara vrijedna kolicina oruzja, te da je namjerava opljackati opaki Red (Meat Loaf). Jack ce morati koristiti svu svoju vozacku vjestinu kako bi izbjegao ne samo pljackase, nego s vrata skinuo i federalne vlasti, koje, izgleda, imaju neke naznake o ilegalnom poslu.

Oni koji se sjecaju vremena kada je Patrick Swayze - jedan od rijetkih holivudskih glumaca koji je istovremeno vrhunski plesac i vrhunski tabator - bio velika zvijezda s tugom ce nakon gledanja BLACK DOGA ustanoviti kako je Swayzejeva karijera u silaznoj putanji cim je bio glavna uzdanica jednom rutinerskom i ne bas previse inteligentnom akcijskom filmu. Doduse, BLACK DOG i nije tako los kao sto se cini na prvi pogled - Kevin Hooks, reziser koji je reputaciju izgradio na akcijadama (PUTNIK 57), ocigledno zna sto radi, barem kada su akcijske scene u pitanju, a moze se reci da ga cijeli ovaj posao prilicno zabavlja. Cak i u ne-akcijskim scenama film je poprilicno zanimljiv - opori milje americke radnicke klase i socijalni motivi se cine prilicno osvjezavajucim u usporedbi s uobicajenim holivudskim limunadama, a Swayze se dobro snalazi u scenama u kojima su mu partneri zivopisni kolege poput country-pjevaca Randyja Travisa, a i odnos federalnih agenata koje tumace Tobolowsky i Dutton filmu daje poprilicnu dozu humora. Na zalost, BLACK DOG ne uspijeva upravo zato sto izgleda kao film koji bi mogao biti mnogo vise od isprazne akcijade - rutinerska, maksimalno predvidljiva i neuvjerljiva zavrsnica ce ovaj uglavnom zabavan i na trenutke prilicno zanimljiv filmic poslati tamo gdje mu je mjesto - u zaborav.