S KOJEG SI TI PLANETA?

WHAT PLANET ARE YOU FROM?

Daleko u svemiru postoji rasa humanoida koji su fizicki istovjetni homo sapiensu, ali ih je evolucija i tehnoloski progres ucinila aseksualnim i jednospolnim. To ne sprijecava njihovog vodju Graydona (Kingsley) da za buduce osvajanje Zemlje ne predvidi plan ciji je glavni sastojak seks. Jedan od vanzemaljaca (Shandling) dobija umjetni penis, ime "Harold Anderson" i zadatak da ode na Zemlju i zavede sto je moguce vise pripadnica zenskog spola i proizvede potomstvo koje bi trebalo preuzeti kontrolu nad planetom. Siroti "Harold" se bas najbolje ne snalazi u cijelom poslu, ali se sve mijenja kada upozna sarmantnu Susan (Bening), koja se pristaje udati za njega i roditi mu dijete. "Harold" dobije ne samo zenu, nego i posao, a kada Susan postane trudna odjednom otkriva neke nepoznate emocije u sebi. No, kako se Susanina tromjesecna trudnoca blizi kraju, tako ga Graydon upozorava da mora otici s Zemlje. U medjuvremenu, avijacijski istrazitelj Roland Jones (Shandling) postaje uvjeren kako se na jedan od rutinskih letova ukrcao vanzemaljac, a "Harold" je savrseni sumnjivac.

Americki komicar Gary Shandling je nasoj publici uglavnom poznat kao filmski alter ego Foxa Muldera u "Hollywood A.D.", jednoj od najgorih epizoda DOSJEA X. S obzirom da je Shandling u ovoj SF-komediji tumacio glavnu ulogu, S KOJEG SI TI PLANETA? nije slutilo na dobro, a ni to sto je film rezirao Mike Nichols, jedan od najprecijenjenijih americkih rezisera, nije ostavljalo mnogo razloga za optimizam. No, za divno cudo, S KOJEG SI TI PLANETA? je film koji funkcionira. Istina je da scenarij, u cijem je radu sudjelovao Shandling, nije najispeglaniji te da postoje likovi i s njima povezani podzapleti (Greg Kinnear kao "Haroldov" kolega i Linda Fiorentino kao njegova preljubnicki raspolozena zena) koji nisu dovoljno razradjeni, odnosno koji izgledaju kao da su zalutali na montazni stol. No, s druge strane, humor je u filmu na itekakvoj visini, a Nichols je, srecom, bio dovoljno inteligentan da se u ovoj seks-komediji ne brine puno o R-rejtingu, tako da osim prostackog rjecnika, u filmu ima i golotinje. Sam Shandling se prilicno ugodno osjeca tumaceci lik koji nas osvaja usprkos toga sto bi po svemu trebao biti antipatican, a Beningova i Kingsley su takodjer vrlo dobri. No, mozda je najbolji od svih uvijek pouzdani John Goodman cija je izvrsna epizoda upravo onaj razlog zbog kojeg ova simpaticna SF-komedijica treba zasluziti vise nego prolaznu ocjenu.

(Posebna napomena: DVD-verzija na nasem trzistu nema hrvatske podnaslove. Sto se dodatnih sadrzaja tice, DVD ima trailer, filmografije i kratki dokumentarac sa snimanja.)