MUZA

THE MUSE

Steven Phillips (Brooks) je nekoc bio ugledni holivudski scenarist, a danas se mora zadovoljavati ponizavajucim humanitarnim nagradama i dozivljavati to da ga maticni studio otpusti jer je "izgubio ostrinu". Nastojeci prehraniti obitelj, Steven se za savjet obraca svom prijatelju i jos uvijek uspjesnom kolegi Jacku Warricku (Bridges). On mu se povjeri kako se tajna njegovog uspjeha nalazi u Sarah (Stone) - privlacnoj i tajanstvenoj zeni koja za sebe tvrdi da je jedna od Muza, Zeusova kceri kojima je posao da daju inspiraciju umjetnicima. Nakon sto upozna Sarah i zamoli je da mu da inspiraciju, Steven polako shvaca kako ce zato platiti prilicno veliku cijenu - nebesko stvorenje ili ne, Sarah je naviknuta na zivot na visokoj nozi. Nakon sto joj je bio prisiljen platiti boravak u najskupljim hotelima i udovoljavati najtrivijalnijim hirovima, Steven ce Sarah dovesti u vlastitu kucu. Tamo ce Sarah donijeti inspiraciju njegovoj supruzi Lauri (McDowell) koja zapocinje vlastiti kulinarski biznis.

Na prvi pogled, ovaj niskobudzetni film uglednog komicara i rezisera Alberta Brooksa (BRANIM SVOJ ZIVOT), zvanog "Woody Allen Zapadne obale", se cini kako bi mogao biti zestoka i ubojita antiholivudska satira nalik na Altmanovog IGRACA ili barem nalik na BOWFINGERA. Ali nismo mi te srece - ubrzo se ustanovljuje kako je rijec upravo o onakvoj "high concept" komedijici koju je ovaj film trebao ismijavati. A za razliku od tih filmova, ovaj se ne moze pohvaliti ni velikim budzetom pa cak ni elementarnim kolicinama humora. Umjesto icega sto bi izazivalo smijeh imamo par polu-gegova izmedju kojih prilicno antipaticni protagonist ispunja vrijeme u pateticnom naricanju nad vlastitom gorkom sudbinom. Niti ostatak glumacke ekipe se nije bas previse pretrgao - Andie McDowell je tu samo za ukras, a sada vec ofucana Sharon Stone nam se predstavlja u jednom od svojih naj-neglamuroznijih i najantipaticnijih izdanja. Kada na kraju dodje prilicno traljavi rasplet i pocne se vrtiti odjavna spica, mnogi ce gledatelji zazeljeti da je neka muza prije pocetka snimanja posjetila Alberta Brooksa.

(Posebna napomena: Kao i mnogi drugi "Discoveryjevi" DVD-ovi, ni ovaj se ne moze pohvaliti ikakvim dodatnim sadrzajima osim forspana i filmografije.)