UBOJICA MEKOG SRCA

THE WHOLE NINE YARDS

Nicholas "Oz" Oseransky (Perry) je relativno dobrostojeci montrealski zubar ciji je zivot vec duze vremena opterecen financijskim i bracnim problemima. Njegovu frustrirajucu svakodnevnicu ce poremetiti dolazak novog susjeda, za kojega se ispostavi da je nitko drugi do Jimmy "Tulipan" Tudeski (Willis), zloglasni profesionalni ubojica iz Chicaga koji je svojevremeno svjedocenjem protiv svojih gangsterskih sefova sebi osigurao novi identitet. "Oz", koji je rodom iz Chicaga, uspije prepoznati svog bivseg sugradjanina, a kada tu informaciju podijeli sa svojom pohlepnom suprugom Sophie (Willis) ona inzistira na tome da "Oz" ode u Chicago prodati tu informaciju Jimmyjevim bivsim pajdasima iz bande Jannija Piotra Gogolacka (Pollak). Zbunjeni i frustrirani "Oz" na kraju pristane, ne znajuci da je Sophie detalje te izdaje spremna predati Jimmyju kako bi priskrbila zivotno osiguranje nakon suprugovog ubojstva. U samom Chicagu ce "Oz" upoznati Jimmyjevu rastavljenu suprugu Cynthiu (Henstridge) te se u nju smrtno zaljubiti. No, to je samo pocetak "Ozovih" komplikacija, s obzirom da ga gotovo svi - od supruge, preko gangstera, pa i samog Jimmyja - nastoje iskoristiti kako bi nadmudrili jedni druge.

Britanski reziser Jonathan Lynn, poznat po odlicnim humoristickim serijama DA, MINISTRE i DA, PREMIJERU, posljednje je desetljece imao relativno uspjesnu prekobarsku karijeru. Iako je tamo bilo i uspona i padova, dojam koji je napravio laganim komedijicama kao sto su UGLEDNI GOSPODIN i MOJ RODJAK VINNY, uglavnom je dobar. To se prije svega ima zahvaliti tome sto Lynn holivudskim "high concept" komedijicama prilazi bez nekog narocitog respekta, te ih gotovo uvijek tretira kao leprsavu i neozbiljnu farsu. Isti je slucaj i sa scenarijem Mitchella Kapnera, koji je na prvi pogled izgledao kao tarantinovska crna komedija. No, Lynn je umjesto jeftine "kulerstine" filmu dao jednostavan, ali prepoznatljivi evropski stil, namjerno stavivsi radnju u Montreal, metropolu frankofonskog Quebeqa i jedan od najevropskijih gradova na sjevernoamerickom kontinentu. Tako smo umjesto americke komedije dobili evropsku farsu, a eventualne nedostatke humora i kompliciranost zapleta je vise nego kompenzirana izvrsnom glumackom postavom, pri cemu je Lynn znao koristiti komplementarne prednosti svojih zvijezda. Tako se Willis, nakon niza ozbiljnih uloga, vraca svojim komicarskim korijenima. Matthew Perry svojem liku zbunjenog i frustrianog lijecnika daje dosta toga iz lika Chandlera kojeg tumaci u PRIJATELJIMA. Ista je stvar i s Michaelom Clarkeom Duncanom, izvrsnim crnim glumcem koji je nakon ultrasentimentalne uloge u ZELENOJ MILJI ocigledno uzivao tumaceci lik Jimmyjevog ubojitog pomocnika. No, pravo su blago UBOJICE MEKOG SRCA zenske uloge - negdasnji fotomodel Natasha Henstridge, koju su gotovo svi kriticari otpisali nakon VRSTE, briljira kao filmnoirovska ljepotica, dok ce zvijezda serije JACK I JILL Amanda Peet oduseviti mnoge leprsavoscu s kojom tumaci "Ozovu" zubarsku pomocnicu kojoj je zivotni san karijera profesionalnog ubojice (a muskoj publici, naravno, nece biti mrsko sto se u nekim scenama pojavljuje u Evinom kostimu. Iako ce biti kriticara kojima ce smetati predvidljivost raspleta, kao i ne bas izbrusena uloga Rosanne Arquette, opci dojam o UBOJICI MEKOG SRCA je vise nego povoljan. Solidna rezija, koristenje pomalo egzoticnog ambijenta, te vise nego izvrsna glumacka postava su garancija zabave za vecinu gledatelja u ove vrele ljetne dane.

(Posebna napomena: DVD-izdanje medju dodatnim sadrzajima, osim trailera, ima i prilicno zabavan dokumentarac sa snimanja, gdje Matthew Perry odaje dojam da se na samom snimanju zabavljao isto kao sto se gledatelji zabavljaju gledajuci film.)