ZDRPI I BRISI

SNATCH

SNATCH.

Frankie "Four Fingers" (Del Toro) je profesionalni kriminalac cija je ekipa upravo opljackala amsterdamsku draguljarnicu, pri cemu najvrijedniji dio plijena predstavlja dijamant od 84 karata. Nakon sto se Frankie s plijenom sklonio u London, narucitelji posla iz Amerike salju svog predstavnika "Rodjaka" Avija (Farina) koji bi se trebao pobrinuti da dijamant ostane u Frankievejim rukama. Za to postoji dobar razlog, jer je Frankie kompulzivni kockar, sto je mnogim pripadnicima londonskog podzemlja izvrsna prilika da ga opeljese. Jedan od posebno opakih tipova iz tog podzemlja je Ricky Top (Ford), s kojim su se upravo spetljali mladi boks-menadzeri Turkish (Statham) i Tommy (Graham) i za ciji racun su trebali namjestiti boks-mec. No, njihovog je boksaca onesposobio ciganski boksac-amater "One Punch" Mickey O'Neil (Pitt), pa Turkish doticnoga moraju nagovoriti da pristane posluziti kao zamjena i, naravno, pustiti mec. Njihova nastojanja se dovesti do cijelog niza komplikacija koje ce kulminirati u krvavom finalu.

Mladi britanski reziser Guy Ritchie je prije dvije godine privukao dosta paznje svojim prvijencem LOPOVI, UBOJICE I DVIJE NABIJENE PUSKE. Iako nije nimalo krila svoje tarantinovske korijene, ta je crna komedija predstavljala veliko osvjezenje zahvaljujuci upecatljivom londonskom miljeu, Ritchiejevim videospotovskim vjestinama kao i cijelom nizu odlicnih britanskih glumaca. No, stvari su se prilicno promijenile u dvije godine - Ritchie je zenidbom za Madonnu postao dio svjetskog jet-seta, a u njegov novi projekt je Hollywood ulozio velike novce. I, kao u mnogim slicnim slucajevima (Rodriguez, Danny Boyle) rezultat je bio razocaravajuci. Razlog je prije svega u tome sto je Ritchie bio toliko impresioniran velikim holivudskim imenima i budzetom da je na kraju zaboravio da svaki film mora imati koliko-toliko suvislu pricu i upecatljive likove. Toga u ZDRPI I BRISI nema - likovi su kartonske karikature, a komplicirani zaplet samo podgrijana verzija LOPOVA, UBOJICA I DVIJE NABIJENE PUSKE. Doduse, Pitt, Farina i Del Toro su dobri u svojim ulogama, isto kao i ostatak glumacke ekipe, ali tesko da i najveci talenti mogu te likove izdici iznad papirnatih stereotipa. Ritchie se, naravno, jos jednom dokazuje kao virtuoz ritma, ali akcija u filmu je predvidljiva i na kraju prilicno dosadna. Onima koji nisu gledali Ritchiejev prethodni film ce ZDRPI I BRISI vjerojatno izgledati kao prilicno dobar film, a onima koji jesu ZDRPI I BRISI ce vjerojatno izgledati kao prilicno dobar naslov, s obzirom da su za cijenu dva filma gledali jedno te isto.