ODABRANI

SORTED

Mladi Carl (Rhys) je provincijalac iz Yorkshirea koji u britansku metropolu dolazi radi obiteljske tragedije. Les njegovog brata Justina (Vincent), uspjesnog londonskog odvjetnika, nedavno je izvadjen iz Temze, a Carl se ne moze pomiriti sa sluzbenom verzijom da je rijec o nesretnom slucaju. Kopajuci po Justinovim stvarima, otkriva tajnu stranu bratovog zivota za koju nije znala cak ni njegova djevojka Sunny (Guillory). Naime, Justin je bio vatreni poklonik techno-glazbe i te je veliki dio vremena provodio na rave partyjima. Uvjeren kako se upravo na londonskoj rave-sceni nalazi odgovor na pitanje kako i zasto je Justin umro, Carl zajedno sa Sunny pocinje obilaziti klubove. Njegova je potraga uzaludna sve do trenutka kada ne nabasa na Justinove prijatelje - ekscentricnog transvetita Martina (Donovan) i bivsu manekenku Tiffany (Masterson). No, s tim uglavnom bezazlenim drustvancem je povezan i opaki vlasnik rave-klubova Damian Kemp (Curry) kojemu se previse ne svidja Carlovo nuskanje, pogotovo s obzirom da je Carl kod sebe drzao dokaze o nekim ne bas potpuno zakonitim Kempovim rabotama. No, siroti Carl ima druge brige - njegov sve cesci i trajniji boravak po rave-klubovima ima za posljedicu to da popusta zavodljivim pritiscima okoline te pocinje uzimati kojekakve sinteticke droge.

Rave kultura - jedan od najzanimljivijih kulturnih fenomena naseg doba - sve donedavno nije bio zanimljiv filmasima, barem onim srednjestrujaskim. Stoga ODABRANE valja pozdraviti kao jedan od prvih naslova koji nastoji probiti tu kulturnu barijeru, pogotovo zato sto iza njega stoji Alexander Jovy, DJ cija su nastojanja da financira ovaj projekt zabiljezena u dokumentarnoj TV-seriji MOVIE VIRGINS. Ovaj debitantski rad odaje veliki vizualni talent, kao i autora koji dobro poznaje ambijent u kojem se dogadja radnja. S druge strane, scenarij je prilicno slabasan - nakon prilicno obecavajuceg pocetka gledatelje pocinju bombardirati kliseji, jednodimenzionalni likovi (medju kojima je posebno iritantan karikaturalni zlikovac kojeg rutinski odglumljuje Tim Curry) kao i ocajno neuvjerljiva zavrsnica. No, ostatak glumacke ekipe je prilicno dobar - Matthew Rhys se dobro snalazi u ulozi nespretnog i naivnog profesionalca, Sienna Guillory je nesto vise od lijepog lica (u koje je kamera Michaela Soutona ocito zaljubljena), a Fay Masterson, vjecna ali upecatljiva epizodistica iz niza holivudskih filmova (BRZI I MRTVI) se dobro snalazi u prilicno atipicnoj ulozi (a u jednoj od scena pokazuje da je prirodno ridja). Ipak, najdojmljiviji od svih je Jason Donovan u totalno otkacenoj ulozi. Na kraju, ODABRANI su film koji je trebalo itekako dotjerati, ali koji ce svejedno zabaviti publiku i natjerati da London, ovisno o njenom odredjenju po pitanju rave kulture, gleda kao raj odnosno pakao.