UBOJICE OD ZANATA

TIME & TIDE

SEUNLAU NGKALAU

SHUNLIU NILIU

Tyler (Tse) je 21-godisnji mladic s ulica Hong Konga koji je jedne veceri popio previse i kao rezultat ucinio policajku-lezbijku Ah Jo (Tsui) trudnom. U nastojanju da svom majci i djetetu osigura kakav-takav zivot pridruzio se poluilegalnoj zastitarskoj tvrtki koju vodi zelenas "Ujka" Ji (Wong) i koja je specijalizirana za pruzanje usluga sumnjivim tipovima. Tyler sanjari o tome da napusti Hong Kong i ode zivjeti u Latinsku Ameriku, a upravo otamo se vratio Jack (Bai), bivsi placenik koji je uvjezbavao lokalne teroriste, narkomafijase, eskadrone smrti i slicnu bratiju s kojom je bolje ne imati posla. Iako Tyler i Jack imaju razlicite vizije Latinske Amerike, svejedno ce se sprijateljiti, dijelom i zato sto je Jackova supruga Ah Hui (Lo) takodjer trudna. No, njihovo prijateljstvo ce doci na kusnju kada u Hong Kong dodje vesela druzina Jackovih bivsih kolega na celu s okrutnim Miguelom Joventinom (Remotigue), koji je odlucan da se docepa milijuna dolara vrijednog plijena makar zbog toga morao likvidirati Jackovog tasta,

Da je Hollywood nekom majka a nekome maceha, najbolje svjedoci karijera Tsui Harka, autora ovog filma. Dok se njegov razvikani kolega i sunarodnjak John Woo moze pohvaliti projektima vrijednim stotine milijuna dolara, dotle se Tsui Hark za vrijeme svoje holivudske pecalbe nije uspio pomaci dalje od bizarnih, vizualno fascinatnih i cesto gotovo nadrealnih akcijada s Jean-Claude Van Dammeom u glavnoj ulozi. Povratak u Hong Kong, po svemu sudeci, nije donio neke bitne pomake u njegovoj karijeri, jer je Harkov filmski svjetonazor ostao isti. Tako su i UBOJICE OD ZANATA vizualno neobicno bogat film, prepun dojmljivih scena u kojima sve prsti od akcije, eskplozija i stotina ispaljenih metaka (a jedna od tih scena na kraju, gdje se glavni junak istovremeno mora boriti s negativcima i poradjati trudnicu je dostojna antologija). Problem Tsuia Harka je u tome sto je on u nastojanju da film sto je vise ispuni bljestavim vatrometom potpuno zaboravio na zaplet koji bi trebao posluziti kao elementarno vezivno tkivo za taj spektakl. Tako se dogadjaji odigravaju munjevitom brzinom pa neoprezni gledatelj ima itekakvih poteskoca prije nego sto shvati o cemu se u filmu zapravo radi, tko su glavni likovi i koji su njihovi motivi. Kada Hark malo uspori ritam i dozvoli par "normalnih" scena imamo prilike vidjeti da se u filmu nalaze vrlo dobri glumci kao hongkonska pop-zvijezda Nicholas Tse (nama poznat po nastupu u MURJACIMA GENERACIJE X) ili vjecni negativac Anthony Wong Chau-Sang u prilicno slozenoj ulozi junakovog poslodavca. Na zalost, Harka likovi kao takvi nisu previse zanimali, ali se svejedno, cak i iz tih najelementarnijih naznaka nekakvog suvislog zapleta i karakterizacije stjece dojam da su UBOJICE OD ZANATA mogle biti uistinu zanmiljiv i ambiciozan film. Kada se jos netko sjeti sto je od ovog materijala svojevremeno znao napraviti John Woo, dojam o ovom filmu postaje jos gori.