ZACIN LJUBAVI

WOMAN ON TOP

Od svih lijepih djevojaka u brazilskom gradu Bahia Isabella Oliveira (Cruz) se istice kulinarskim talentom, ali i morskom bolescu koja joj donijela dosta problema u zivotu. Naime, jedini nacin da prilikom putovanja izbjegne povracanje jest da sama vozi, a prilikom vodjenja ljubavi uvijek mora biti gore. Ovo posljednje s vremenom dosadi njenom suprugu Toninhu (Benicio), koji svoje macisticke porive odluci zadovoljiti sa strane. Kada ga Isabella uhvati in flagranti, odlucuje ga napustiti i otputovati u San Francisco gdje zivi njen prijatelj iz djetinjstva, travestit Monica Jones (Perrineau). Isabella nakon pocetnog nesnalazenja pronalazi posao kao nastavnica kulinarstva, a tamo ce je zapaziti Frank Lloyd (Feurstein), lokalni TV-producent koji joj odmah ponudi kulinarsku emisiju. Kada u San Francisco u potrazi za Monicom dodje njen suprug, s iznenadjenjem ce vidjeti kako je ona postala velikom TV-zvijezdom.

Iako na prvi pogled izgleda kao da pripada holivudskoj konfekcijskoj "ljigi", romanticna komedija ZACIN LJUBAVI je dozivjela dosta povoljnih kritika na proslogodisnjim festivalima. Razlog za to je djelomicno u cinjenici da bi se poluatobiografski scenarij Brazilke Vere Blasi mogao shvatiti kao svojevrsni feministicki manifest, ali vise zbog toga sto je venecuelanska reziserka Fina Torres ovom filmu dala nesumnjivo latinoamericki "pecat", tako da se u njemu bez mnogo pardona kopiraju ne samo kultna meksicka komedija KAO VODA ZA COKOLADU, nego i Marquesov magicni realizam. Zbog svega toga ovaj film ima svojevrsni nadrealni, i samim time ne-holivudski ugodjaj, pa ce i najcinicnijim gledateljima predvidljivosti zapleta izgledati vise nego probavljive. Opcem sarmu filma pomaze ne samo spanjolska femme fatale Penelope Cruz, koja se vrlo dobro snalazi u jednoj od svojih prvih holivudskih uloga, nego i Harold Perrineau Jr. (ROMEO I JULIJA) kao crni travestit. No, najvise od svega ce gledatelje oduseviti izvrsna brazilska glazba koja ce doprinijeti romanticnom i opustajucem ugodjaju filma. Iako ne previse inteligentan, ZACIN LJUBAVI je simpaticni mali filmic koji ce doci kao vise nego ugodno osvjezenje u ove vruce ljetne dane.