PRVA ZRTVA

AFTER ALICE

Mickey Hayden (Sutherland) je policijski detektiv koji u posljednje vrijeme sve cesce odmor od napornog posla pronalazi na dnu case. No, slucajni pad s visine ce mu donijeti jos vece probleme kada odjednom pocne dobijati bizarne halucinogene vizije cim dotakne predmete povezane s pojedinim zlocinama. Haydena gotovo istovremeno pocinje spopadati profesor parapsihologije Harve Hatter (Czerny), koji tvrdi kako je trauma pokrenula Haydenove latentne vidovnjacke sposobnosti. Izmuceni Hayden je prema tome skeptican, ali ce ga niz okrutnih ubojstava natjerati da promijeni misljenje. Naime, mnoge indicije upucuju da se ponovno aktivirao "Jabberwocky", nikada uhvaceni serijski ubojica koji je svoju posljednju zrtvu ubio prije desetak godina. Hayden ga nastoji uhvatiti i nevoljko pocinje koristiti svoj novi dar, pri cemu se otkriti da je istina iza svih tih zlocina mnogo slozenija nego je to itko pretpostavljao.

Taman kad smo mislili da je u suvremenom filmu receno sve sto se imalo reci na temu serijskih ubojica, u nase videoteke je dosao mali simpaticni niskobudzetni filmic koji ima prilicno jednostavan, ali svejedno svjez pristup prema toj maksimalno eksploatiranoj temi, kao i jednako eksploatiranim parapsiholoskim motivima. U necijim drugim rukama bi sve to zavrsilo kao konfekcijska kloaka Zblj- produkcije, ali scenarist Miller i reziser Marcus odlucuju, za promjenu, gledatelje ne tretirati kao idiote. Tako u PRVOJ ZRTVI nema videospotovskog preseravanja, kvazireligijske simbolike, serijskih ubojica s natprirodnim mogucnostima, pa je cak i krvoprolice svedeno na minimum. Film je jednostavan, s maksimalno realisticnim junacima i njihovim zivotnim dilemama, a i veliki iznenadni obrat na kraju uistinu izgleda kao iznenadjenje. Onima koji bolje poznaju njegovu filmografiju iznenadjenje nece biti ni prilicno dobra uloga Kiefera Sutherlanda, dok, s druge strane, Henry Czerny (NEMOGUCA MISIJA) malo preglumljuje, a i britanska glumica Polly Walker tumaci posve bespotrebni lik. Iako daleko od toga da bude prvoklasni proizvod, PRVA ZRTVA je zanimljiv, inteligentan i nadasve zahvalan izbor za one videofile koji su spremni pruziti priliku nepoznatim naslovima na policama nasih videoteka.