PRICA O NAMA

THE STORY OF US

Katie (Pfeiffer) i Ben Jordan (Willis) su dvoje dobrostojecih pripadnika losandjeleske srednje klase koji se mogu pohvaliti s uspjesnim karijerama i dvoje djece. Ali ono cime se ne mogu pohvaliti jest njihov brak, koji je nakon petnaest godina polako ali sigurno dosao do tocke u kojemu supruznici gotovo uopce ne komuniciraju jedno s drugim, a pokusaji da zagriju svoje odnose dovode samo do beskrajnih svadja. Jedini razlog zbog kojeg Katie i Ben odrzavaju fasadu naizgled skladnog braka jesu djeca koja su upravo otisla u ljetni kamp. To je za Jordanove zgodna prilika da pocnu zivjeti odvojeno kako bi se sto bolje pripremili za rastanak koji se cini neumitnim. Tom prilikom njih dvoje se prisjecaju svog braka i analiziraju razloge zbog koje su prestali biti zaljubljeni jedno u drugo, ali istovremeno pokusavaju pronaci i razloge zbog kojih bi mozda jedno drugom dali jos jednu, posljednju priliku.

Americki kriticarski establishment je gotovo jednodusno ispljuvao PRICU O NAMA. Razlog za to nije toliko u slaboj kvaliteti filma koliko u tome sto su kriticari od autora KAD JE HARRY SREO SALLY ocekivali romanticnu komediju (a film je tako bio i reklamiran), a umjesto toga dobili mrtvacki ozbiljnu i uglavnom deprimirajucu dramu u kojoj se s nevjerojatnom surovoscu secira raspad jedne ljubavne veze. Najvise zasluga za to ima neobicno iskren i inteligentan scenarij Alana Zweibela i Jessie Nelson koji su u njega unijeli dosta elemenata iz vlastitih brakova. PRICA O NAMA zbog svega toga izgleda kao prilicno atipicno ostvarenje za Hollywood - dok se u ostalim filmovima brak smatra kao najsretnijim mogucim zavrsetkom ljubavne price, ovdje je brak zapravo tek pocetak price koja u dosta slucajeva nece zavrsiti sretno. Reiner ovu mracnu pricu, doduse, garnira s dosta verbalnog humora (pri cemu su izvrsne scene u kojima Katie sa svojim prijateljicama razglaba o musko-zenskim odnosima, odnosno scena u kojoj Ben razgovara sa svojim agentom), kao i vjestim koristenjem flashbackova. No, kao i obicno, ideja filma je kompromitirana predvidljivo sretnim zavrsetkom koji nas, pored toga, vrijedja i uzasno losom glumom Michelle Pfeiffer. Njen partner Willis, kao i ostatak glumacke druzine, dobro je obavio posao, a i Eric Clapton nam je servirao tihi, nenametljivi ali prilicno dojmljivi soundtrack. Sve u svemu, PRICA O NAMA nije savrseni film, ali je dovoljno inteligentan i zanatski uradjen da bi nam privukao paznju i natjerao nas na razmisljanje o nekim ne bas tako ugodnim zivotnim cinjenicama.

(Posebna napomena: DVD-izdanje pored trailera i dokumentarca sa snimanja posjeduje i neobicno kvalitetan komentar Roba Reinera, u kojemu je detaljno objasnjen cjelokupan scenarij. Doticni komentar u mnogo cemu poboljsava opci dojam o filmu.)