BJEGUNAC

THE FUGITIVE

Dr. Richard Kimble (Daly) je cikaski lijecnik koji ima sve sto se moze pozeljeti u zivotu - ugled, bogatstvo, karijeru i predivnu suprugu Helen (Rutherford) koja bi mu trebala roditi dijete. Ali jedne noci sve to nestaje kada mu u kucu provali jednoruki stranac (Lang) te mu na smrt pretuce zenu. Da nesreca bude veca, Kimble je optuzen za ubojstvo i osudjen na smrt. Stjecajem okolnosti, uspijeva pobjeci iz zatvora i tu priliku koristi kako bi pokusao naci covjeka odgovornog za smrt njegove supruge te tako sprati ljagu sa svog imena. Trag ga vodi u Floridu, ali tamo odlazi i porucnik Gerard (Williamson), detektiv koji ga uhapsio i koji je odlucan da ga po svaku cijenu ponovno strpa iza resetaka.

Nekima ce ideja da se BJEGUNAC, jedan od najpopularnijih akcijskih filmova proslog desetljeca, reinkarnira kao TV-serija izgledati kao jos jedan primjer jeftine eksploatacije vec potrosenog materijala. Ali sam film je bio nista drugo nego remake popularne TV- serije iz sezdesetih godina koja se u svoje vrijeme uspjela odrzati na programu cak pet sezona. Doduse, uspjeh originalnog BJEGUNCA se imao zahvaliti i aktualnosti teme, s obzirom da je fiktivni lik dr. Kimblea inspiriran likom dr. Sama Shepparda, uglednog lijecnika koji je dvanaest godina proveo u zatvoru pod optuzbom za umorstvo vlastite supruge i sve vrijeme dijelio americku javnost po pitanju vlastite krivice i nevinosti (i cije je oslobadjanje iz zavora natjeralo producente da prekinu seriju). Nova serija ima daleko manji budzet i ne bas pretjerano spektakularnu postavu u odnosu na film (s izuzetkom Kelly Rutherford koja bolje izgleda od Sele Ward, ali na zalost, vrlo brzo nestaje s ekrana). No, s druge strane, format TV-serije je autorima omogucio vecu slobodu, tako da sebi mogu dozvoliti da nakon 45 minuta neka pitanja ostave otvorenim. Na zalost, ovo DVD-izdanje, koje se sastoji od prve dvije epizode (u SAD emitirane prosle jeseni) pokazuje da su autori zauzdani formulom prema kojoj svaka epizoda mora biti prica za sebe te zavrsiti kakvim-takvim hepi endom, sto u oba slucaja i nije ispalo bas najuvjerljivije. No, iskustvo nas uci da o americkim TV-serijama ipak ne treba previse suditi na osnovu prvih epizoda te i za BJEGUNCA postoji sansa da ostavi bolji dojam ako slucajno zaluta na nase TV-ekrane.

(Posebna napomena: DVD-izdanje je relativno bogato za jedan TV-film, jer osim filma sadrzi i uobicajeni reklamni dokumentarac sa snimanja. Na zalost, oni koje zanima pretpovijest ovog projekta ce ostati zakinuti za podatke o originalnom BJEGUNCU).