ODRASTANJE

THE KID

Russ Duritz (Willis) ce uskoro napuniti cetrdesetu i vecini ljudi bi se ucinilo da je uspio u zivotu - zahvaljujuci uspjesnoj karijeri savjetnika za image te bogatim i utjecajnim klijentima uspio si je nabaviti luksuznu kucu i bijesne automobile. Ali, ispod povrsine Russ je nesretan jer nema pravih prijatelja, otudjio se od oca i postao cinicni mizantrop, sto se manifestira u tome da se ponasa kao djubre prema svojoj vjernoj sekretarici Janet (Tomlin) kao i djevojci Amy (Mortimer). No, u posljednje vrijeme se s Russom dogadja nesto cudno - sve cesce mu se pricinja crveni dvokrilac koji leti iznad njegovog doma u Los Angelesu. Jedne veceri mu u kucu dolazi djecak po imenu Rusty (Breslin) i nakon nekog vremena se ispostavi kako je Rusty u stvari sam Russ dok je imao osam godina. Russ je, suocen sa svojom osmogodisnjom verzijom koja s brutalnom iskrenoscu prepoznaje njegove mane, prisiljen preispitati svoj zivot i pokusati pronaci put da nekako ispravi greske u svom zivotu.

ODRASTANJE je naslov koji na prvi pogled ne obecaje mnogo onim hrabrim pojedincima koji su ga odlucili pogledati. Prvo, rijec je o djecjem filmu iza kojeg stoji "Walt Disney", tvrtka koja je u posljednje vrijeme pojam "obiteljska zabava" dovela do takve razine da prema njoj spielbergovske razbibrige iz 80-tih godina izgledaju kao revolucionarni art-filmovi. Drugo, reziju je potpisao Jon Turtletaub, pristojan holivudski zanatlija koji je prije dvije godine svoju reputaciju ozbiljno doveo u pitanje celuloidnom balegom zvanim INSTINKT. No, dojam zna prevariti. Isto kao sto se za INSTINKT ispostavilo da je daleko gori od najpesimistickijih ocekivanja, tako i ODRASTANJE predstavlja neobicno ugodno iznenadjenje. Razlog za to je u neobicno dobrom scenariju Audrey Wells, nasim videofilima poznatoj po hvaljenom filmu GUINEVERE. Ona je ovu modernu bajku postavila tako da zbivanja pratimo iz dvije perspektive, omogucivsi da u njoj uzivaju i djeca i odrasli. Konflikt izmedju nevinog svijeta maste u kojemu zive djeca i pokvarenog stvarnog svijeta u kojem zive odrasli odlicno je ilustriran nacinom na koji djecja i odrasla verzija iste osobe vide jedan drugog - za Russa je Rusty nista drugo do cendravi debeljko kojeg je svaki huligan maltretirao u skoli, dok je za Rustyja Russ najobicniji luzer koji usprkos svom bogastvu nije uspio ostvariti nijedan djecji ideal. Taj koncept vrlo dobro funkcionira i zbog odlicne podjele uloga. Tako Bruce Willis, koji se u posljednje vrijeme moze pohvaliti velikom raznovrsnoscu likova koje je tumacio, uobicajeno je dobar kao tajkun u egzistencijalnoj krizi. Mladi Spencer Breslin, pak, s druge strane izgleda kao prilicno antipaticno deriste, svjetlosnim godinama daleko od ideala djecjeg junaka kojeg je u proslom desetljecu bio nametnuo Macaulay Culkin. Upravo zbog toga film izgleda iskrenije, i samim time humanije. I ostali glumci su vrlo dobri, sto ukljucuje pomalo zaboravljenu Lily Tomlin u ulozi vjerne sekretarice, kao i Jean Smart u kratkoj, ali efektnoj epizodi TV- voditeljice. Engleskinja Emily Mortimer se, s druge strane, ne snalazi bas najbolje u nezahvalnoj ulozi Russove ljubavne partnerice ciji je lik, kao i cijeli romanticni podzaplet, ubacen vjerojatno pod pritiskom producenata zeljnih da ovaj film bude vjeran formuli holivudske "ljige". No, usprkos tome, ODRASTANJE je film daleko od te "ljige" - neobicno humano i inteligentno ostvarenje koje ce nagraditi povjerenje svojih gledatelja.

(Posebna napomena: DVD-izdanje je neobicno bogato popratnim sadrzajima. Uz uobicajeni forspan, gledatelji ce imati prilike vidjeti neobicno detaljan dokumentarac sa snimanja, kao i posebne segmente posvecene kako opusu rezisera Jona Turtletauba tako i mladom Spenceru Breslinu. Njima dvojici je povjereno da zajedno komentiraju sam film, prilikom cega ce filmofili imati prilike saznati mnoge detalje sa snimanja.)