KUCA STRAHA

HOUSE ON THE HAUNTED HILL

Steven H. Price (Rush) je ekscentricni losandjeleski milijunas koji je bogatstvo stekao u luna- parkovima koristeci svakojake trikove ne bi li sto uspjesnije plasio ljude. Njegova nevjerna supruga Evelyn (Janssen) upravo ima rodjendan, te joj je muzic odlucio prirediti prilicno neuobicajenu proslavu - u golemoj i usamljenoj kuci van grada. Price je na proslavu pozvao jos nekoliko sudionika kojima je obecao milijun dolara ako tamo prezive noc. Vecina misli da je rijec o dobrom stosu, ali ne i neuroticni vlasnik kuce Watson Pritchett (Kattan), koji tvrdi da je ona opsjednuta duhovima. Naime, godine 1931. kuca je sluzila kao dusevna bolnica u kojoj je okrutni lijecnik dr. Vanacutt (Combs) vrsio eksperimente sve dok zajedno s pacijentima i osobljem nije stradao u pobuni i pozaru. Iako skepticni prema tvrdnji da kucu opsjeda Vanacuttov duh, sudionici zabave se zabrinu kada se otkrije da su svi izlazi odjednom blokirani. Prezivljavanje odjednom postaje mnogo ozbiljniji zadatak nego sto se mislilo, ali Evelyn stalno misli kako je u pitanju stos njenog supruga.

KUCA STRAHA je imala nesrecu da u americka kina dodje zajedno s PROGONJENIMA, filmom s kojim ima mnogo vise slicnosti osim originalnog engleskog naslova. Oba filma su remakeovi klasicnih horora iz 50-ih i 60-tih i oba imaju temeljnu postavku u maloj skupini likova koja mora prezivjeti noc u gotskoj kuci opsjednutoj duhovima. No, oba dva filma su i u originalu i u remake izdanju bitno razlicita - PROGONJENI su u originalu bili mrtvacka ozbiljna drama, dok je originalna KUCA STRAHA bila sasavi "bekac" temeljen na karizmi legendarnog Vincenta Price. William Malone i njegov scenarist Beebe, pak, gotovo potpuno izbacuju humor iz remakea i od njega prave cisti horor oslonjen na tradiciju teen-slashera iz 80-tih godina. Uspaljene tinejdzere su, doduse, zamijenili nesto stariji i daleko antipaticniji likovi za ciju uglavnom zalosnu sudbinu publiku nece biti briga, a ni glumci se previse trude da tim kartonima daju nesto zivosti (sto ukljucuje i Geoffreya Rusha koji je miljama daleko od svog uzora Pricea). S druge strane, Malone nedostatak zanimljivih likova nadoknadjuje vrlo dobrim koristenjem fotografije i scenografije kako bi stvorio sto efektniju atmosferu. Na zalost, u drugom dijelu filma sve to degenerira u uobicajenu orgiju specijalnih efekata. S druge strane, Malone se, za razliku od de Bonta, ne ustrucava izazivati cenzorske standarde, tako da KUCA STRAHA vrvi psovkama, nasiljem, masovnim krvoliptanjem, pa i golotinjom. To je najvidljivije u scenama snovidjenja i halucinacija, gdje se koriste tehnike primjerenije alternativnim video-spotovima. Dojam ce vecini gledatelja ipak biti uglavnom neugodan, a od svih strahota na ekranu mozda je najgora Marylin Mansonova obrada "Sweet Dreams" od "Eurhytmicsa".

(Posebna napomena: "Discovery" je naucio gorku lekciju iz slucaja ZAJAHATI S VRAGOM, te nam je ovo DVD-izdanje dostavio u widescreen formatu. Slovenskoj, srpskoj i hrvatskoj verziju je dodana i makedonska. Doduse, dodatnih sadrzaja nema, uz izuzetak dva forspana - moderne i klasicne verzije filma iz 1959. godine).