CETVRTI KAT

THE 4TH FLOOR

Jane Emelin (Lewis) je njujorska dekoraterka kojoj je nedavno umrla tetka, te se ona odlucuje useliti u njen stan, iako to nije po volji njenom decku, popularom TV-meteorologu Gregu Harrisonu (Hurt). Ubrzo po dolasku ce shvatiti kako su gotovo svi njeni novi susjedi u najmanju ruku zivopisne osobe s kojima je najbolje ne imati previse posla, a to ukljucuje i gospodina Collinsa (Pendleton) koji je prema njoj jedini ljubazan. No, najvece joj probleme cini 80-godisnja susjeda koju nikad nije uspjela vidjeti, ali koja je pocinje terorizirati s glasnom bukom. Kada gledajuci kroz prozor opazi covjeka (Bell) koji je, po svemu sudeci, upravo ubio zenu, to je samo pocetak bizarnih i zastrasujucih dogadjaja koji ce joj ugroziti mentalno zdravlje isto kao i zivot. Iako joj Greg stalno govori da se odseli, ona je uporna u nastojanju da rascisti misterij do kraja, ali ce istina biti mnogo uzasnija nego sto je bila pretpostavljala.

Gledatelji koji posude ovaj film to ce najvise uciniti zbog Juliette Lewis (RODJENI UBOJICE, CUDNI DANI), glumice koja je dugo vremena provela u klinici za odvikavanje od droge i kojoj ce trebati isto toliko vremena da ponovno dobije glavne uloge u najelitnijim holivudskim projektima. Zasada ce joj dobro doci i niskobudzetni trileri napravljeni za kablovsku televiziju, ali za ovo debitantsko osvrarenje Josha Klausnera se ne moze reci da je u pitanju los izbor. Iako je film opterecen horor i triler-klisejima, Klausner je CETVRTI KAT shvatio kao priliku da oda svojevrsni homage kultnim ostvarenjima horora iz prethodnih epoha, pa tako u filmu ima dosta referenci na djela Polanskog (STANAR, ROSEMARYNA BEBA) i Kubricka (2001: ODISEJA U SVEMIRU, SHINING). Osim toga, vjestim koristenjem kamere i vrlo sugestivnom glazbom Bryana Tylera (koja s vremenom ipak postaje pomalo monotona) stvorio je prilicno efektnu atmosferu zbog koje se gledateljima ne moze preporuciti da film gledaju kasno navecer u usamljenoj kuci. Svemu tome treba dodati i vise nego izvrsnu glumacku ekipu, kojom dominiraju pouzdani karakterni glumci (od kojih je najefektniji Pendleton, nama najpoznatiji kao patolog iz TV-serije ODJEL ZA UMORSTVA), a prema kojima nekoc veliki William Hurt izgleda prilicno blijedo. Sama je Lewisova dobro tumacila ulogu toliko razlicitu od white trash bimbulja koje su joj svojevremeno donijele slavu. Dojam doduse kvari isforsirana, komplicirana i prilicno zbunjujuca zavrsnica, ali kada se sve zbroji i oduzme, CETVRTI KAT je uglavnom zanatski dobro uradjen zanrovski uradak kojeg se isplati pogledati cak i onima koji nisu fanovi Juliette Lewis.