SPECIJALNA JEDINICA

TASK FORCE: CAVIAR

Brian Hogan (Carter) je pozrtvovani kvebecki policajac koji je svu svoju zivotnu energiju ulozio ne bi li sto je moguce vise narko-dilera i njihovih bosova strpao iza resetaka. U tome je do sada imao dosta uspjeha, ali se sve mijenja kada nakon jednog hapsenja od svojih americkih kolega cuje za tajanstvenog narko-bosa koji vec godinama nesmetano uvozi tone droge u Kanadu. Nemajuci nijedan drugi podatak osim nadimka, Hogan svejedno zapocinje istragu, bez obzira na to nerazumijevanje svojih pretpostavljenih, nedostatak budzeta i to sto mu se brak raspao. Hoganovi napori konacno urode plodom, ali je slucaj privukao paznju drugih agencija - kvebecke drzavne policije, Kraljevske konjicke policije te tuzilastva. Hogan postaje clan specijalne jedinice istrazitelja koja bi zajednickim naporima pronaci dovoljno dokaza za hapsenje mega-dilera po imenu Prince (Goyette). No, njegov temperament i zelja da medjunarodni lanac krijumcara razotkrije do kraja dovode do sukoba s kolegama i pretpostavljenima, koji se striktno drze svoje nadleznosti, odnosno vise brinu o birokratskim pravilima i "visim politickim interesima". Da stvar bude gora, i sam Prince je shvatio da mu je policija na tragu, te je za Hogana pripremio jedno neugodno iznenadjenje.

Temeljen na istinitim dogadjajima, ovaj kanadski TV-film bi mogao posluziti za usporedbu sa slicnim proizvodima s druge strane kanadsko-americke granice. Slicno kao i njihovi americki kolege, scenarist Grigsby i reziser Ciupka su zbog prirode predloska ovaj film zanrovski definirali kao dramu umjesto akcijskog trilera. No, dok americki TV-filmovi obicno gledatelje maltretiraju ultraklisejiziranim i dosadnim detaljima iz privatnih zivota svojih junaka, Grigsbyja i Ciupku to previse nije zanimalo. Mnogo socnije su bile njihove opservacije okolnosti u kojima se policajci bore protiv narko-bosova u suvremenom svijetu, pri cemu je u neku ruku SPECIJALNA JEDINICA slicna Soderberghovom TRAFFICU. Autori tvrde kako su dileri, barem oni "veliki", uvijek korak ispred policije jer se ne moraju brinuti o stvarima kao sto su nadleznost, drzavne granice, budzeti ili postivanje gradjanskih prava. Ta tezicnost s vremenom pocne smetati glatkom odvijanju radnje, a dojam je dodatno pokvaren zbog ne bas previse uvjerljivog Devinea u ulozi glavnog negativca. Ipak, u devedesetak minuta koliko film traje ti nedostaci ipak ne dolaze toliko do izrazaja, a ljubitelji kultne serije ODJEL ZA UMORSTVA ce filmu dati prolaznu ocjenu samo i zbog toga sto se kanadski glumac Clark Johnson (Meldrick iz TV-serije) pojavljuje u maloj ulozi americkog narko-agenta. Sve u svemu, SPECIJALNA JEDINICA je jedan dobro osmisljen i zanatski dobro uradjen filmcic koji ce opravdati povjerenje gledatelja.