GRADSKI BANDITI

TOKYO RAIDERS

DONG JING GONG LUE

Macy (Chen) je kci bogatog hongkonskog bankara koja je odlucila zaprkositi ocu te odletjeti u Las Vegas gdje bi se na brzinu vjencala sa svojim japanskim momkom Kenom (Nakamura). No, kada se Ken ne pojavi pred oltarom, zbunjena Macy leti natrag u Hong Kong gdje ce slucajno nabasati na Yunga (Cheng), dekoratera koji takodjer nastoji pronaci Kena zbog nepokrivenih cekova. Njih dvoje lete u Tokyo gdje ce se ispostaviti kako se Ken upetljao u nekakav mutni biznis, zbog cega na sebe navuku bandu yakuza na celu s opakim Itom (Abe). Iz nevolje ce ih izvuci Lam (Leung), lokalni privatni detektiv koji radi zajedno s privatnom armijom seksi-pomocnica. Svi zajedno zapocinju istrazivati Kenov nestanak, i ubrzo ce shvatiti da su se upleli u slucaj koji u sebi kombinira bracnu nevjeru, organizirani kriminal i medjunarodnu spijunazu.

GRADSKI BANDITI su jos jedan argument kojim bi se trebali usutkati nevjerni Tome koji su uporno tvrdili da ce u 80-tim i 90-tim godinama cvattuca hongkonska kinematografija uvenuti ubrzo nakon sto Hong Kong bude prisajedinjen majci domovini. Film je prosle godine uspio potuci sve rekorde gledanosti u Hong Kongu te prilicno dobro prosao i u ostatku azijskog trzista. No, s druge strane, komercijalni uspjeh filma nije ponovljen kod domace kritike, koja rezisera Jinge Maa drzi nicim drugim do jeftinom imitacijom legendarnog Johna Wooa. Iako je malo nezahvalno praviti usporedbe, s obzirom da je Maov film jedini hongkonski uvoz na video-trzistu ove godine, ipak se moze reci da su kriticari ipak malo pretjerali. S obzirom da je rijec o nicem drugom nego neobaveznoj akcijskoj komedijici, ipak je bilo previse ocekivati da Ma ispravi klasicnu boljku ovakve vrste hongkonskih filmova - povrsni, a istovremeno komplicirani zaplet. Maa, koji je karijeru zapoceo kao suradnik Jackieja Chana, ocigledno je vise zanimala prilika za cijeli niz briljantno izvedenih akcijskih scena, kao i ocigledno parodiranje CHARLIEJEVIH ANDJELA. U tome je imao podrsku od strane vrlo dobre glumacke ekipe na celu s vidno ostarjelim Tonyjem Leungom, kao i autora glazbe Petera Kama koji je koristenjem latino-zvukova tokom akcijskih sekvenci filmu dao dodatni ironicni ton. Uz uistinu impresivne scene makljaze (od kojih ce najduze ostati u sjecanju Leungovo koristenje kisobrana na pocetku) koje su, s druge strane, istovremeno lisene krvoprolica, GRADSKE BANDITE krasi i ubitacno brzi ritam (sto je dobro, jer bi inace gledatelji vrlo brzo vidjeli cijeli niz scenaristickih i logickih rupa). Sve u svemu, "Continental" valja pozdraviti zbog toga sto nam je nakon dugo vremena na trziste servirala hongkonski film i tako gledateljima omogucila neobaveznu zabavu koja je svejedno superiornija od slicnih holivudskih proizvoda. I dok ce vecina gledatelja biti zadovoljna, filmofili ce mozda osjetiti gorcinu kad pomisle sto bi John Woo napravio od NEMOGUCE MISIJE 2 da je kojim slucajem ostao u Hong Kongu.