ROMEO MORA UMRIJETI

ROMEO MUST DIE

Han Sing (Li) je hongkonski policajac koji je zavrsio u zatvoru zato sto nije htio svjedociti protiv svog oca, uglednog poslovnog covjeka Ch'u Singa (O), za kojeg se poslije ispostavilo da je obicni gangster. Dok mu je sin camio u zatvoru, Ch'u Sing je emigrirao u San Francisco i tamo stvorio novi "poslovni" imperij cijem sirenju smeta jedino slicna crnacka organizacija koju vodi ostarjeli Isaak O'Day (Lindo). Napeti odnosi izmedju dvije bande su dodatno pogorsani kada u tajanstvenim okolnostima strada Ch'uov mladji sin Po (Lee), ali ce prava tarapana nastati kada za to cuje Han. Nakon sto je pobjegao iz zatvora on dolazi u San Francisco gdje ce pokusati sam pronaci ljude koji su odgovorni za bratovu smrt. Pri tome ce slucajno naletjeti na Trish O'Day (Aaliyah), lijepu kci crnackog mafijasa, i shvatiti da mu se ona svidja. I Trish ce biti impresionirana kako manirima tako i borilackim vjestinama simpaticnog Kineza, te ce mu odluci pomoci u njegovoj istrazi, iako bi oboje oceva htjeli suprotno. U medjuvremenu, ubojstva se nastavljaju i rat medju bandama se cini neumitnim, ali to nece sprijeciti Hana da istjera pravdu.

Vecina kriticara je ROMEO MORA UMRIJETI docekala na noz, a razlog je vjerojatno u tome sto su pogresno mislili kako je rijec o jos jednoj, danas vrlo cestoj, "modernizaciji" dramskog opusa Williama Shakespearea, u ovom slucaju njegove tragedije ROMEO I JULIJA. Pri tome se mnogima cinilo svetogrdjem to sto je glavni sastojak ovog filma kung fu u kombinaciji s rap i R&B glazbom. No, ROMEO MORA UMRIJETI nema blage veze sa Shakespeareovom dramom, osim motiva ljubavne veze izmedju pripadnika zavadjenih klanova. Pravi motiv snimanja filma bilo je obecanje koje je producent Joel Silver dao glavnom glumcu Jet Liu dok su bili snimali SMRTONOSNO ORUZJE IV - da ce snimiti film u kojem ce hongkonska zvijezda glumiti pozitivca. Da bi taj prvi pokusaj da se Jet Li americkom trzistu predstavi kao nova akcijska zvijezda, kao partnerica mu je odabrana popularna crna pjevacica Aaliyah, kojoj je ovo glumacki debi. Sve ostalo bilo je cista formalnost - i scenarij koji nema blage veze s mozgom, ni kartonski likovi, ni predvidljivi rasplet, ni to sto Jet Li ne zna dobro engleski niti nema nikakve "kemije" izmedju njega i njegove partnerice. No, drama i romantika nisu razlog zbog kojeg ce publika u kino - oni su tu da gledaju kako Jet Li sa svojim savrsenim vladanjem kung fuom rastura negativce. Reziser Bartkowiak, koji je godinama radio kao direktor fotografije, dostojno ispunjava taj zadatak, a paznju privlaci dosada nevidjene "rendgenske" snimke lomljenja kostiju i unutarnjih povreda. Glumacka postava bas i nije na visini, ali zato tu veteran Delroy Lindo (UHVATITE MALOGA) daje jednu humanu notu prilicno stereotipnom liku ostarjelog gangstera. Bartkowiak i njegov scenarist takodjer znaju da se ovaj film ne smije shvatiti previse ozbiljno, tako da u pravim trenucima ubacuju humor, nekada cak i u borilackim scenama (ona kada lokalni "homeboyi" uce Hana americkom nogometu ce dugo ostati u pamcenju). Sve u svemu, rijec je o filmu koji nece uci u antologije, ali koji ce neopterecenu publiku zeljnu kvalitetne filmske "sore" itekako uspjeti zabaviti.

(Posebna napomena: DVD-izdanje je prilicno bogato. Uz dosta dug i opsiran dokumentarac sa snimanja, gledatelji imaju prilike vidjeti dva video-spota s pjesmama iz filma, od kojih je "Try Again" popracen i vlastitim dokumentarcem sa snimanja.)