ZIVI CIRKUS

CIRCUS

Leo (Hannah) i Lilly (Janssen) su par varalica koji zive u Brightonu i sanjare o velikom "poslu" koji bi im trebao donijeti dozivotno bogatstvo. Na zalost, do tog cilja je dalek put, i to zahvaljujuci Leovoj ovisnosti o kocki, zbog koje mu cesto u posjet dolazi zelenas Troy (Izzard) kojem duguje hrpu novaca. Priliku za izvlacenje iz blata predstavlja ponuda sadistickog "poslovnog covjeka" Bruna (Conley), koji moli Lea da mu postane menadzer u kazinu. Naravno, Leo nema pojma da sam Bruno ima problema s Poreznom upravom, i da zeli Leu uvaliti dug od dva milijuna funti. S druge strane, sam Leo sprema vlastiti "posao" nakon sto s transvestitom Juliusom (Stormare) dogovori ubojstvo njegove supruge Glorije (Donohue). Istovremeno, Lilly ima problema sa svojim bivsim ali nasilnim partnerom - americkim pljackasem banaka Elmom (Ward), a oboje ce na vrat navuci Brunovog ne bas pametnog brata Caspara (Burfield) i isto ne bas pametnog, ali opasnog Brunovog tjelohranitelja Moosea (Lister).

Za producente je scenarist ZIVOG CIRKUSA David Logan "britanski Tarantino", i ta je tvrdnja u dodacima DVD-a obrazlozena time da je Logan svoju karijeru zapoceo kao "sljaker" u brightonskoj videoteci. Iako je ovaj film zanrovski prilicno blizak PAKLENOM SUNDU, tu sve slicnosti s Tarantinom prestaju. Naime, "tarantinovstina" je u posljednjih pet-sest godina inspiririrala sijaset filmova, pa je i najdarovitijem filmasu tesko ponuditi nesto originalno; siroti Logan se, s druge strane, morao boriti i s reziserima poput Guya Ritchieja (LOPOVI, UBOJICE I DVIJE NABIJENE PUSKE) koji imaju mnogo vise razloga da se nazivaju "britanskim Tarantinom". Stoga se Logan, u ocajnickom nastojanju da bude sto originalniji posluzio jednostavnom tehnikom - sto vise, to bolje. Tako se ZIVI CIRKUS moze pohvaliti ne samo gomilom prilicno zivopisnih likova koje tumace "kulerski" karakterni glumci, nego i dosada nezabiljezenom kolicinom dramskih obrata. No, svi se ti obrati s vremenom svode na jedan te isti motiv - motivi likovi nisu onakvi kakvi izgledaju na prvi pogled, odnosno svatko pokusava prevariti svakoga. U necijim spretnijim rukama sve je to moglo ispasti kao simpaticna farsa, ali ne bas previse poznati britanski reziser Robert Walker je sve to ucinio nepreglednim i zamornim za obicnog gledatelja. Da stvar bude gora, svi ti obrti pred kraj postaju maksimalno predvidljivi, pa i gledatelji s najmanje iskustva nakon odredjenog vremena nece imati problema pogoditi razvitak i rasplet radnje. S druge strane, ZIVI CIRKUS ima nekoliko uistinu briljantnih trenutaka - poput popularnog britanskog komicara Eddieja Izzarda u dojmljivoj ulozi s pop glazbom opsjednutog zelenasa - ali opci dojam je da je rijec o ne previse produhovljenom pokusaju eksploatacije odavno iscrpljenog izvora.

(Posebna napomena: Hrvatsko DVD-izdanje *nema* hrvatske titlove. S druge strane, oni kojima engleski ne predstavlja problem imat ce prilike vidjeti reklamni dokumentarac o snimanju i izjave scenarista, glumaca i rezisera (koji nisu bas najbolje organizirani), kao i par isjecenih scena. Takoder postoji mogucnost da se film gleda s ukljucenim komentarom scenarista i rezisera.)