POSLJEDNJA PLJACKA

THE OPPORTUNISTS

Victor Kelly (Walken) je svojevremno stvorio reputaciju vrhunskog obijaca sefova, ali nakon dugogodisnje zatvorske kazne je odlucio okrenuti novi list i karijeru kriminalca zamijeniti s automehanicarskim obrtom. No taj posao slabo ide i Kelly jedva sastavlja kraj s krajem, pogotovo kada se uzme u obzir da mora uzdrzavati svoju vec odraslu kci Miram (Farmiga) i placati smjestaj u starackom domu za svoju senilnu tetku Deidre (Pitoniak). Da stvar bude gora, iz Irske je u New York dosao njegov mladi rodjak Michael (McDonald) koji ga moli za privremeni smjestaj. U medjuvremenu su Kellyja pritisli dugovi, tetku mu prijete izbaciti iz starackog doma i u takvoj atmosferi ga pocinju spopadati dvoje zastitara - Pat (Logue) i Jose (del Torro) - kojima je Kellyjev talent obijaca sefova neophodan za jedan njihov osobni projekt. Kelly nije sklon tom projektu, pogotovo kada ga njegova platonska ljubav, konobarica Sally Mahon (Lauper), nastoji odvratiti od povratka na kriminalnu stramputicu. Ali, Michael, koji se u medjuvremenu zblizio s Miriam, ima neke druge ideje i odjednom pocinje svom udomitelju pricati kako cak i u dalekoj Irskoj uziva reputaciju superkriminalca.

O Christopheru Walkenu kao jednom od najvecih glumaca danasnjice vise nije potrebno trositi rijeci. Na zalost, njegova izuzetno plodna i uspjesna karijera ima ozbiljni nedostatak u tome da ga siroka publika uglavnom smatra sporednim glumcem, i to specijalistom za uloge psihopata i demonskih negativaca. Utoliko je POSLJEDNJA PLJACKA vrijedan naslov u Walkenovoj karijeri jer on ovdje ne samo sto pokazuje svoj vrhunski talent u ulozi protagonista, nego i u tome sto je njegov lik po svemu potpuno normalna, obicna osoba. Walkenu ovdje takodjer drustvo pravi i Cyndi Lauper, pop-zvijezda 80-tih cija se uloga ocvale konobarice moze shvatiti kao svojesvrna pokora za grozotu koja nam je priredila u filmu VIBES prije desetak godina. Mladi reziser Myles Connell, s druge strane, cvrsto drzi konce filma u rukama iako se manje bavi pricom koliko karakteroloskom studijom; posebno valja pohvaliti to sto Connell u filmu s dosta brige za detalje i uvjerljivosti potretira od "sluzbenog" Hollywooda potpuno zaboravljen i ignoriran ambijent radnicke klase i "sljakera" cija je svakodnevnica bliza prosjecnom Hrvatu nego stanovniku Beverly Hillsa. Na zalost, ovaj na Sundanceu hvaljeni film boluje od predvidljivosti; cak i oni naviknuti na razocaranja od strane americkog nezavisnog filma nece imati problema da prepoznaju kliseje i nece biti nimalo iznenadjeni ne bas previse uvjerljivim hepi endom. No, s druge strane, izvrsna Walkenova gluma je dovoljan razlog zasto se oni gledatelji koji budu dali priliku POSLJEDNJOJ PLJACKI nece osjecati prevareni niti razocarani.