SHANGHAI NOON
Godine 1881. u kineskom Zabranjenom gradu princeza Pei Pei (Liu) nije nimalo odusevljena predstojecim politickim brakom, pa rado prihvaca ponudu svog britanskog tutora Andrewsa (Connery) da pobjegne u Ameriku. No, vrlo brzo ce se ispostaviti da je njen novi zivot u zemlji slobode nista drugo nego zgodna prilika za otmicu i vrlo brzo carskoj obitelji stigne zahtjev za otkupninu od strane opakog Lo Fonga (Yuan). Nespretni carski gardist Chong Wang (Chan) sebe smatra odgovornim za otmicu te se pridruzuje skupini svojih kolega koji bi novac trebali odnijeti u Carson City u Nevadi. Na putu njihov vlak presrece skupina razbojnika na celu s razmetljivim, ali ne previse bistrim Rayom O'Bannonom (Wilson), kojeg ce vrlo brzo nasamariti vlastite kolege. O'Bannon i Wang nakon niza nesporazuma odluce pomoci jedan drugom, a njihovo saveznistvo ce im dobro doci ne samo u sukobu s Lo Fongom, nego i s opakim serifom Van Cleefom (Berkeley).
Jos od sedamdesetih godina mnogi kriticari tvrde kako je kung fu film svojevrsna istocnjacka verzija vesterna, pa ne cudi sto mnogi tvrde kako je najidealniji nacin da se na filmu docara sudar kultura upravo kombinacija ta dva zanra. Na zalost, ziherastvo holivudskih producenata i neslavna iskustva s TV-serijom KUNG FU su doveli do toga da na tako nesto cekamo gotovo cetvrt stoljeca. Za to imamo zahvaliti hongkonskom glumcu Jackieu Chanu, koji je nakon uspjeha GASA DO DASKE konacno uspio svoj status najpopularnije akcijske zvijezde na svijetu potvrditi na americkom trzistu. I zaplet i raspodjela uloga ponavlja formulu GASA DO DASKE - sutljivi i naizgled nespretni Chan u drustvu s brbljavim "home boyem" - a moze se reci kako je Owen Wilson (nama najpoznatiji kao scenarist bizarne autobiografske komedije TAJKUN IZ RUSHMOREA) u takvoj ulozi mnogo bolje rjesenje od precesto iritantnog Chrisa Tuckera. No, kao i u svakom Chanovom filmu, oni koji ocekuju nekakvu dubokoumnost, ili cak elementarnu logiku, bit ce razocarani. S obzirom da naslov SANGAJSKO PODNE nema veze s nikakvim dogadjajem u filmu (osim igre rijeci koja se odnosi na engleski naslov kultnog vesterna TOCNO U PODNE) ne treba biti iznenadjen kada se shvati da je zaplet samo izlika za niz ne bas najspretnije nabacanih akcijskih scena. Humor u filmu nije bas na visini, ali ce filmofilima zato biti izuzetno ugodno s obzirom na cijeli niz parodijskih referenci na kultne vesterne. Na kraju, kada se po dobrom starom Chanovom obicaju na odjavnoj spici budu redale "skartirane" scene, iskusni gledatelji ce primjetiti da vrijeme cini svoje i da vise nema scena u kojima je Jackie Chan sam sebi bio kaskader. No, kada se sve zbroji i oduzme, rijec je o ne bas previse pametnih ali simpaticnih 90-ak minuta vremena koje ce vecini gledatelja dobro doci kao neobavezna zabava.
(c)2001 Dragan Antulov
Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos