ODJEK SMRTI

STIR OF ECHOES

Dok je bio mlad, Tom Witzky (Bacon) je sanjao o karijeri rock-glazbenika, ali sada su druga vremena i prisiljen je prehranjivati suprugu Maggie (Erbe) i sestogodisnjeg sina Jakea (Cope) kao obican radnik na odrzavanju telefonskih linija u Chicagu. Manje iz vica, a vise iz zelje da svoj isprazni i dosadni zivot ispuni novim sadrzajima, Tom prilikom jedne zabave prihvaca izazov Maggiene sestre Lise (Douglas) te se podvrgava hipnozi. Rezultat toga je serija zastrasujucih vizija umrle djevojke koje ce se nakon seanse nastaviti u obliku nocnih mora i halucinacija. Zbog svega toga se Tomov zivot preokrece naglavce, a njegova zabrinuta supruga nakon odredjenog vremena primi poruku od cikaskog policajca (Smith), koji je uvjeri kako je Tom, isto kao i on, Primatelj - covjek obdaren mogucnoscu komunikacije s Onostranim, ukljucujuci duhove nasilno preminulih osoba. Tomu njegov problem s vremenom ne samo sto poremeti odnose u obitelji, nego i sa susjedima, pogotovo nakon sto Tom pocne sumnjati kako sve to ima veze s nekim mracnim tajnama iz kvarta.

David Koepp je holivudski scenarist koji je u spisateljskoj karijeri imao vise promasaja (JURSKI PARK) nego pogodaka, ali koji se time iskupio kao prilicno dobar reziser, barem ako je suditi prema njegovom intrigantnom debiju POTPUNI SLOM. Ovaj film, temeljen na slabo poznatom romanu Richarda Mathesona, zivuce legende SF i horor zanra i svojevrsnog duhovnog oca Stephena Kinga, Koeppu je bio jos jedna prilika da, slicno kao u svom rezijskom prvijencu, pokaze kako mu itekako lezi prikazivanje obicnih ljudi u neobicnim situacijama. U ovom slucaju obicni ljudi pripadaju od Hollywooda pomalo zaboravljenoj radnickoj klasi, ciji je milje prilicno uvjerljivo docaran. Tome je svoj doprinos dao kako Kevin Bacon (kojemu nikada nije bio problem docarati tonjenje naizgled normalnog i prosjecnog covjeka u ludilo), tako i cijeli niz epizodnih glumaca, od kojih najvise valja izdvojiti Kevina Dunnea. No, malo koji gledatelj ce obratiti paznju na socijalni aspekt filma i vise ce obratiti paznju na nesto egzoticniju nocnu moru koja muci glavnog junaka. Iako se Koepp trudi da bude originalan, te iako mu u tome specijalni efekti daju itekakvu podrsku, gledatelj ce se tesko odhrvati od "deja vu" efekta, pogotovo ako je prije toga bio gledao Shaymalanovo SESTO CULO. Ne pomaze bas previse ni pomalo predvidljiv krimi- podzaplet koji izgleda previse jeftin za ovu vrst filma. Ipak, Koepp cvrsto vodi radnju, nema previse vrijedjanja inteligencije gledatelja te iako nije rijec o posebno vaznom ili posebno kvalitetnom filmu, oni koji vole zanrovski ciste filmove ce nakon gledanja ODJEKA SMRTI imati razloga za zadovoljstvo.