28 DANA

28 DAYS

Gwen Cummings (Bullock) je uspjesna njujorska kolumnistica koja uziva u svemu sto joj zivot pruza - momku Jasperu (West), plesnim i drugim klubovima, ludim zabavama i ogromnim kolicinama alkohola. Ovo posljednje ce vjencanje Gwenine sestre Lily (Perkins) pretvoriti u katastrofu, a Gwen ce dodatno uprskati stvar tako sto u pijanom stanju "posudi" automobil i zabije se u neciju kucu. Srecom, nitko nije poginuo i Gwen na sudu dobije relativno jednostavan izbor - mjesec dana u zatvoru ili mjesec dana prisilne rehabilitacije. Gwen, naravno, odabire ovo posljednje, ali odmah po dolasku u centar "Serenity" svima daje do znanja kako sebe ne smatra alkoholicarkom te je uvjerena kako ce nakon izlaska nastaviti po starom bez ikakvih posljedica. No, iskusni savjetnik Cornell (Buscemi) ce je s vremenom natjerati da se suoci s problemom. U meduvremenu ce Gwen upoznati saroliku skupinu pacijenata, medju kojoj joj je najsimpaticniji zgodni bejzbol-igrac Eddie Boone (Mortensen).

28 DANA je lijep primjer kako jednu te istu stvar ljudi mogu protumaciti na sasvim razlicite nacine. Dio americke kritike je na ovaj film bacio drvlje i kamenje zato sto su ga producenti u forspanima bili reklamirali kao zasecerenu romanticnu komediju, dok je u stvarnosti to mrtvacki ozbiljan i vrlo cesto depresivan film o problemu ovisnosti; drugi dio kritike je, pak, razapeo film zato sto je tako ozbiljnu i sveprisutnu stvar kao alkoholizam upakirao u holivudski secerni celofan i nastojao uvjeriti gledatelje kako vrag i nije tako crn kada ga se glavna junakinja moze rijesiti nakon mjesec dana. Za autora ovih redaka i jedni i drugi su djelomicno u pravo, i to je prije svega posljedica sizofrenog nastojanja inace hvaljene spisateljice Susannah Grant (ERIN BROCKOVICH) da se zadovolje oprecni holivudski kriteriji komercijale i pseudoangaziranosti. Rezultat je niz klisejiziranih likova (od kojih je najiritantniji dezurni homoseksualac u izvedbi Alan Tudyk) i predvidljivih situacija, koje ce svakog malo upucenog u nacin holivudskog fabuliranja natjerati da zijeva. Tu nimalo ne pomaze ni rezija inace talentirane Betty Thomas (KRALJ ETERA), koja "pomaknutim" kadrovima ocajnicki nastoji postici barem to da 28 DANA vizualno ne izgleda kao tipicna holivudska limunada. Prolaznu ocjenu, s druge strane, zasluzuje glumacka ekipa na celu s Bullockicom koja se u ovom filmu poprilicno potrudila odbaciti negdasnji image Internet-kraljice iz susjedstva. Najzanimljiviju ulogu, pak, ima Steve Buscemi, ciji je lik savjetnik jedan od najozbiljnijih likova koje je tumacio u posljednje vrijeme. Na zalost, oni koji se sjecaju BARA LIJENCINA, gdje je taj isti Buscemi glumio alkoholicara, imat ce neugodan dojam da je 28 DANA prepun glumackih talenata koje ovaj film ipak ne zasluzuje. Kao sto ni gledatelji ne zasluzuju da trose vrijeme na ovaj filmic, ako bas nemaju ista pametnije raditi.