MUDROST KROKODILA

THE WISDOM OF CROCODILES

Steven Grlscz (Law) je privlacni mladi Londonac cije seksualne partnerice imaju neobicnu naviku da ginu u neobicnim okolnostima. To se odnosi i na njegovu najnoviju djevojku Mariu Vaughan (Fox), koju je slucajno sreo i spasio od samoubojstva samo da bi joj pregrizao vrat i ispio krv za vrijeme vodjenja ljubavi. Steven je itekako svjestan da nesto s njime nije u redu, ali kao bogati, inteligentni i iskusni mladic ne samo sto je u stanju sakriti dokaze nego odlazi i u potragu za novom zrtvom. Izbor pada na inzenjerku Annu Levels (Loewensohn), ali njihovu romansu ce pokvariti to sto je les njegove prethodne zrtve slucajno otkriven. Policijskom inspektoru Healyju (Spall) ne treba mnogo da to otkrice poveze sa Stevenom koji je sada prisiljen da se istovremeno s vampirskim zavodjenjem igra macke i misa s upornim policajcima.

MUDROST KROKODILA je klasicni primjer filma kojeg sufinancira drzavna birokracija - u ovom slucaju Umjetnicki savjet Engleske - u nadi da ce art-snobovski pristup dovoljan da film dobije festivalske nagrade. Relativno nepoznati Po-Chih Leong, pak, sa svoje strane, ne ostavlja nista slucaju - uz glavnog engleskog zenskog srcolomca Judea Lawa (GATTACA, NADARENI GOSPODIN RIPLEY) tu je angazirao i dvoje glumaca koji su slavu stekli u filmovima nezavisnih rezisera. Tako je tu Elina Loewensohn, junakinja filmova Hala Hartleya, kao i Timothy Spall, simpaticni debeljko dobro poznat svim ljubiteljima opusa Mikea Leigha (TAJNE I LAZI). Uz to je dosta truda ulozeno u scenografiju, kostimografiju i opci izgled filma. Na zalost, to sve ne moze sakriti izuzetno slabasni scenarij Paula Hoffmana, prepun svih mogucih vampirskih kliseja, koji su ispucani jos u Jordanovom INTERVJUU S VAMPIROM. Da stvar s tim klisejima bude jos gora, konfuzna struktura price ne omogucava gledatelju odgovor na pitanje nije li siroti Steven uistinu vampir ili samo "obicni" psihopat. Problem je, dakako, i u tome sto je inace talentirani Jude Law ovdje dao samo blijedu imitaciju uloga koje su Tom Cruise i David Boreanz napravili u INTERVJUU S VAMPIROM, odnosno kult-seriji BUFFY. Niti s Elinom Loewensohn, koja se jednom vec bila okliznula u pretencioznom vampirskom filmu (NADJA) stanje ne stoji bolje, a i Timothy Spall se doima kao da bi bio mnogo opusteniji u nekom drugom filmu. Zbog svega toga se ovo pretenciozni, a opet ultraklisejizirani britanski doprinos unistenju evropske filmske kulture ne moze preporuciti za gledanje.