NEZENJA

THE BACHELOR

Jimmie Shannon (O'Donnell) je mladic koji je navikao da nesputano uziva u zivotu, a to ukljucuje i zene. No, u posljednje tri godine se skrasio iskljucivo s jednom pripadnicom suprotnog spola, privlacnom Anne (Zellwege). Nad njihovu skladnu vezu se nadvija oblak kada Jimmie shvati kako ce ona zavrsiti neumitnim brakom, a za takvu vrst medjuljudskih odnosa Jimmie se ne osjeca spreman. To se manifestira u trenutku kada Jimmie zaprosi Anne i tom prilikom uprska stvar s gotovo kobnim posljedicama. Nakon sto ga je Anne ostavila Jimmie dozivljava jos jedan ozbiljan udarac - umire njegov sasavi djed (Ustinov) i ostavlja mu u nasljedstvo 100 milijuna US$, ali pod jednim jedinim uvjetom - da se ozeni prije svog 30. rodjendana. Problem je u tome sto Jimmie za uvjete oporuke sazna tek dan prije isteka roka. Nakon sto je jos jedan pokusaj mirenja s Anne propao, Jimmie brze-bolje nastoji stupiti u kontakt sa svojim bivsim djevojkama i nagovoriti ih na ekspresni brak ne bi li uspio dobiti utrku s vremenom.

NEZENJA predstavlja gotovo skolski primjer zasto se zanr "romanticne komedije" u danasnjem Hollywoodu gotovo uvijek stavlja u isti red s izrazom "ljiga". Scenarij se temelji na "high conceptu", najbolje stoseve u filmu vidimo u traileru, a glavni glumac je angaziran iskljucivo zbog lijepog lica, a nimalo zbog talenta. No, zanimljivo je da su u Americi najzesce kritike dosle iz kruga feministkinja i slicnih "politicki korektnih" prvoboraca - po njima, naime, ovaj film promovira u 90-tim zastarjelu i prevladanu instituciju braka te tako ponovno nastoji promicati neravnopravnost spolova i podredjenu ulogu zene. Rezisera Syniora i producente ovog filma se, s druge strane, ne treba previse optuzivati za drustvene stavove iz vremena Marije Terezije s obzirom da je rijec o remakeu klasicne komedije iz doba nijemog filma. Iako glavni glumac i nenadahnuti ultraklisejizirani scenarij predstavlja promasaj, NEZENJA se ipak moze pohvaliti privlacnim lokacijama San Francisca kao i cijelim nizom izvrsnih karakternih glumaca u nizu briljantnih epizoda (pogotovo danas gotovo zaboravljena Brooke Shields). Ipak, kada se sve zbroji i oduzme, NEZENJA predstavlja klasicni primjer holivudske rutine na koju je bolje ne trositi vrijeme.