BOSSA NOVA

Mary Ann Simpson (Irving) je bivsa stjuardesa koja nakon smrti muza zaradjuje za zivot poducavajuci engleski poslovne ljude u Riu de Janeiru. Medju njenim ucenicima se nalazi i sredovjecni odvjetnik Pedro Paulo (Fagundes), kojeg je upravo ostavila supruga Tania (Bloch). Raspad braka nije nesto sto posebno zabrinjava Pedra, s obzirom da upravo zastupa vlastitog oca u brakorazvodnoj parnici. Pri tome cemu veliku pomoc pruziti nova pripravnica Sharon (Antonelli), koja se svidja Pedrovom polubratu Robertu (Cardoso). I dok se Pedro Paulo pocinje zanimati za Amerikanku, ona se vec pomirila sa samackim zivotom i s dosta brige prati Internet-romansu svoje najbolje prijateljice Nadine (Moraes) i njujorskog umjetnika Trevora (Tobolowsky). U medjuvremenu engleski namjerava nauciti i nogometna zvijezda Acacio (Borges) te angazira Mary Ann, koja ce imati prilike upoznati novo znacenje izraza "privatna poduka".

Obicno je tesko zamisliti da bi itko nasim gledateljima poznat iskljucivo po latinoamerickim sapunjacama mogao postati zvijezdom visokobudzetnog i od Hollywooda sufinanciranog filma, ali Antonio Fagundes, jedan od junaka brazilske trakavice STOCAR, dobio je glavnu ulogu u romanticnoj komediji Bruna Bareta, danas vjerojatno najpoznatijeg brazilskog filmasa. Iako je nasoj video-publici poznat iskljucivo po filmovima snimljenim u Hollywoodu (ZANESENI LJUBAVLJU, ZESTOKI POLICAJAC), Bareto je i u svojoj domovini napravio zavidnu karijeru, prije svega zahvaljujuci romanticnoj komediji DONA FLORA I NJEZINA DVA MUZA, filmu zasluznom za medjunarodnu karijeru Sonie Brage. U ovom slucaju Bareto je holivudske kliseje romanticne komedije vjesto zaobisao koristeci danas prilicno popularnu omnibus-strukturu zapleta - niz naizgled nepovezanih likova i prica koje stjecaj okolnosti pred kraj dovodi u medjusobnu vezu. Ali taj scenaristicki model, kojeg je promovirao Altman u KRATKIM REZOVIMA, nije ono sto je najzanimljivije u ovom filmu. Bareto je ucinio nesto gotovo nezamislivo u danasnjem Hollywoodu - glavna ljubavna prica se odvija izmedju likova koji su odavno presli cetrdesetu. Moze se reci da je Bareto unio i nesto autobiografskog u ovaj film, s obzirom na to da mu je glavna glumica Amy Irving supruga u stvarnom zivotu. Na zalost, za razliku od ZANESENIH LJUBAVLJU, doticna se ovdje nece pojaviti u Evinom kostimu, ali eksplicitna erotika ionako nije ono cime ce Bareto zavesti gledatelje. Osim izvrsnih glumaca na celu s Irving i iskusnim Fagundesom, Bareto nam s mnogo ljubavi u najljepsim mogucim bojama prikazuje Rio de Janeiro, a lezernu i nadasve ugodnu atmosferu upotpunjuje i odlicna glazba Eumira Deodata. Iako se Baretu mozda i moze zamjeriti sto je zavrsnicu filma mogao lisiti nepotrebne patetike, BOSSA NOVA je jedan vise nego simpaticni filmic koji ce zabaviti i one gledatelje koje previse ne zanima brazilska filmska egzotika.