OPSADA U LIMI

BREAKING THE SILENCE

Krajem 1996. godine americki novinar Bruce (Mitchum) odlucuje napisati clanak o situaciji u Peruu te stupa u kontakt s Hectorom (Foy), jednim od vodja peruanske ljevicarske organizacije MRTA, gerilcima koji nastoje srusiti tiranski rezim predsjednika Fujimorija. Naivni Bruce o svojem kontaktu izvjesti prijatelja Jeffa (Atkins), koji pak, radi za CIA-u i Hector po dolasku u Peru pada u sake peruanske tajne policije na celu s okrutnim Montesinosom (Drago). Nakon sto je Hector prebacen o zloglasni zatvor u peruanskoj dzungli, njegovi suborci organiziraju akciju spasavanja. Akcija zavrsava uspjehom, ali je Hectorova sloboda placena gubitkom niza suboraca koji su zarobljeni, medju koje spada i Hectorova djevojka Helen (St. Clare). Zbog svega toga MRTA se odlucuje na jos spektakularniju akciju ne bi li ishodila njihovo oslobodjenje i skrenula paznju svijeta na svoju pravednu borbu. Na Bozic 1996. godine MRTA-ini gerilci upadaju na svecano primanje u japanskoj ambasadi i uzimaju na stotine talaca. To je pocetak opsade koja ce potrajati mjesecima i postati jedan od medijskih dogadjaja godine.

Menahem Golan, izraelski reziser i producent, najpoznatiji je po tvrtci "Cannon" koju je zajedno sa svojim sunarodnjakom Yoramom Globusom vodio 80-tih godina, te koja je bila sinomimom ultrajeftine komercijale. Devedesetih godina, nakon sto je "Cannon" bankrotirao, Golan je ponovno paznju privukao onime sto mu je svojevremeno donijelo slavu 70-tih godina - snimanjem filmova po istinitim dogadjaja. Cuvena opsada u Limi je jedan od takvih dogadjaja i, slicno kao i u slucaju UBOJSTVA VERSACEA (nedavno prikazanog na Novi TV) Golanu se mora odati priznanje zbog toga sto je te dogadjaje uspio ekranizirati za samo nekoliko mjeseci, dok je prica bila "vruca". Na zalost, brzina snimanja je imala utjecaj na kvalitet filma, pa tako OPSADU U LIMI muci nedoradjeni i zbrkani scenarij, neiskusni glumci ciji los dojam ne mogu popraviti ni etablirani profesionalci kao Lynch i Drago te ne bas uvjerljive istocnoevropske lokacije koje "glume" Peru. S druge strane, prilicno je zanimljivo vidjeti kako je Golan u 90-tima potpuno promijenio ideolosku plocu u odnosu na 80-te: dok su nekad u njegovim filmovima latinoamericki gerilci bili smrdljive komunjare, sada su plemeniti borci za slobodu, a CIA-ini agenti su negativci. Sretna je okolnost i Golanov osjecaj za ritam, tako da je visemjesecnu opsadu uspio strpati u film koji traje manje od sat i pol. No, kada se sve zbroji i oduzme, OPSADA U LIMI se isplati pogledati jedino kao zanimljivost.