BRATSTVO SMRTI

BROTHERHOOD OF MURDER

Godine 1983. mladi Tom Martinez (Baldwin) je otpusten iz vojske te se odlucuje skrasiti i zajedno sa svojom djevojkom Susan (Lynch) zasnovati obitelj. Nakon sto se ozenio i dobio dijete, Tom dobija iskljucivo slabo placene fizicke poslove, ali i njih gubi, jer zakoni o "afirmativnoj akciji" prednost pri zaposljavanju daju crncima. U takvim okolnostima Tom ce lako prihvatiti poziv simpaticnog Waltera Westa (Miller) da se prikljuci skupini rasista koju predvodi karizmatski Bob Matthews (Gallagher). Ta skupina, poznata pod imenom Red, najavljuje rat crncima, Zidovima i americkoj vladi koja ih stiti, i Tom sudjeluje u njenim ilegalnim aktivnostima kao sto je krivotvorenje novca. Ali kada Red pocne ubijati ljude, i kada se FBI pocne zanimati za njegovo krivotvorenje, Tom ce morati razmisliti o tome da li se doista u svemu tome isplati sudjelovati.

Oni koji su nedavno na HRT gledali IZDANE, triler Coste Gavrasa iz 1988. godine, primjetit ce odredjene slicnosti u radnji. No to i ne treba iznenaditi, jer je film bio inspiriran istinitim dogadjajima koji su detaljno obradjeni u ovom filmu snimljenom za kablovsku TV. Iako prilicno jednostran pristup svim tim dogadjajima (gledatelj mora Martinezu povjerovati na rijec da nije imao pojma u sto se zapravo upusta) i pomalo rutinerska izvedba s ponekim americkim TV-klisejem ide na zivce, dojam je uglavnom dobar. Radnja ide tecno i prilicno je zanimljiva, a gledatelje ce itekako zadovoljiti izvrsna glumacka ekipa na celu s Baldwinom kao prilicno uvjerljivim pripadnikom americke "white trash" klase te Gallagherom kao karizmatskim negativcem. Sve u svemu, BRATSTVO SMRTI je americko TV-ostvarenje koje izgleda bolje od prosjecne ponude istog proizvoda na nasim malim ekranima.