SAMO TU NE

ANYWHERE BUT HERE

Iako je egzistencijalno osigurana te iako ima supruga koji je voli, Adele August (Sarandon) je dosadio zivot u malom provincijskom gradicu te je odlucila okrenuti novu stranicu. Stoga ona napusta obitelj i odlazi u Kaliforniju, tocnije u Los Angeles, gdje bi trebala ostvariti briljantnu karijeru uciteljice u elitnoj skoli Beverly Hillsa. Problem je u tome sto je sa sobom povukla i Ann (Portman), svoju 15-godisnju kci iz prvog braka koja jednostavno mrzi to sto je iz cista mira ostala bez obitelji koju voli, ukljucujuci i rodjaka Bennyja (Hatosy) u kojeg je zaljubljena. Adele za svoju kci, dakako, ima druge planove, koji ukljucuju briljantnu karijeru filmske i TV glumie, no Ann mnogo realisticnije sagledava izglede za to. Stoga nije iznenadjenje kada se ispostavi kako umjesto u elitnim vilama Beverly Hillsa njih dvije zive u motelima, jedva uspijevajuci sastaviti kraj s krajem, te kako su muskarci, pomocu kojih je Adele mislila uspjeti u zivotu, svi odreda svinje. No, Ann ce trebati dosta vremena kako bi skupila hrabrosti svojoj majci reci kako ce sama poceti upravljati svojim zivotom.

SAMO TU NE je ostvarenje kojeg ljubitelji nezavisnog americkog filma nece bas previse voljeti, jer je zvjezdana prisutnost Natalie Portman i Susan Sarandon u ovom studijskom projektu uspjela zasjeniti te financijski pokopati LJUBAV JEDNE ZENE, istinski nezavisni film Gavina O'Connora na istu temu. Srecom, "oskarovska" nominacija Janet McTeer je LJUBAV JEDNE ZENE uspjela dovuci do hrvatskih kina, dok SAMO TU NE dolazi u za nj daleko zasluzenijem video-izdanju. Tako ce ljubitelji Waynea Wanga, rezisera koji se moze pohvaliti DIMOM, jednim od najboljih filmova devedesetih, imati priliku vidjeti sto se dogadja kada filmski umjetnik svoj talent prostituira velikim studijima. Film je izazvao dosta negativne reakcije americke kritike, kao i kod citatelja romana Mone Simpson, a razlog bi se mogao svesti na kartonsku karakterizaciju, nedostatak ikakve radnje u romanu i plivanje u klisejima. Tako je Sarandonova mama neodgovorna i posesivna ludara, Portmanova kci je deriste koje stalno prigovara a nista ne cini, da bi se njih dvoje na kraju pomirili nakon sto shvate da su svi muskarci gadovi, te da se zene moraju drzati zajedno. Iako se od Wanga nakon KLUBA SRETNIH ZENA nesto feminizma i moglo ocekivati, ipak ide na zivce to sto su ga "politicki korektni" scenaristi napumpali na petu potenciju (a zanimljivo je da su i neke feminstkinje film nazvali mizoginistickim). Kada se uzme u obzir da je SAMO TU NE uspio izivcirati toliko ljudi, jasno je da ce prosjecni gledatelj sebi uciniti uslugu ako ovu dvosatnu dosadu zaobidje u sirokom luku.