CRKNI LJEPOTICE

DROP DEAD GORGEOUS

Gradic Mount Rose u Minnesoti je mjesto gdje se odrzava jubilarni 50. natjecaj za lokalnu "Tinejdzersku princezu Amerike" i taj dogadjaj biljezi filmska ekipa koja snima dokumentarac. Gladys Leeman (Alley), supruga lokalnog tajkuna i bivsa pobjednica natjecaja, nalazi se u organizacijskom odboru, ali je to nimalo ne smeta da kao natjecateljicu primi svoju 17- godisnju kci Becky Ann (Richards). Svi su uvjereni da Becky Ann ima krunu u dzepu te da ce dospjeti do drzavne razine natjecaja. Jedini problem je u tome sto se na natjecaj prijavila i Amber Atkins (Dunst), kojoj je majka Annette (Barkin) takodjer nekoc bila pobjednica natjecaja, ali koja sada zivi u prikolici kao posljednja sirotinja. Kako se trenutak izbora priblizava, tako se nekoliko djevojaka prepusta bjesomucnim pripremama i svakojakim naporima. Ali najteze je Amber, jer ne samo sto je njena srednjoskolska simpatija poginula u neobjasnjivim okolnostima, nego je i njena prikolica postala zrtvom pozara, a majka ostala tesko opecena. Amber pocinje ozbiljno sumnjati u to da je Leemanovi smatraju smetnjom u svom putu do titule, pa ne prezaju ni od ubojstva.

U Americi je bilo dosta kriticara koji su ispljuvali CRKNI LJEPOTICE. No, po svemu sudeci, razlog za taj "topli zec" nije bio u tome sto je film bio posebno los, nego u tome sto nije mogao biti onako dobar kao sto je to obecavala pocetna postavka odnosno pedigre njegovih autora. S jedne strane, film se satiricki obracunava s cijelom americkom industrijom izbora za "miss", kao i malomiscanskim aspektima te pojave u ruralnoj americkoj provinciji. To sto je scenaristica Lona Williams i sama kao tinejdzerka sudjelovala na izboru na mis ovom filmu je trebalo dati posebnu zestinu. I tehnika "laznog dokumentarca", koju je prije desetljece i pol lansirao Reiner u THIS IS SPINAL TAP, a koja je odgovorna za cijeli niz malo poznatih, ali vrlo dobrih filmova u posljednje vrijeme, obecavala je puno. Ali to se nije dogodilo - talent rezisera Michaela Paula Janna i scenaristice Williams jednostavno nije bio u mogucnosti ispuniti njihove ambicije. Kao rezultat, satira u filmu izgleda prezestoka, a poneke scene, koje su trebale publiku tjerati da se valja od smijeha, izazivaju mrstenje. Doduse, tu i tamo ima sjajnih trenutaka - poput scenskog nastupa Becky Ann Leeman koji se mora vidjeti da bi se u njega povjerovalo - ali dojam je opcenito razocaravajuci. Taj isti dojam, doduse, spasava izvrsna glumacka ekipa, prije svega mlada i simpaticna Kirsten Dunst (INTERVJU S VAMPIROM), koja ce po svemu sudeci srusiti Natalie Portman s trona najvece americke glumacke teen nade; uloga jednostavne ali simpaticne djevojke joj je izgledala kao salivena; slicno se moze reci i za 27-goisnju Denise Richards (DIVLJA IGRA) kojoj uloga umisljenih teen fufica bolje stoji od uloga nuklearnih znanstvenica. Kada se tome doda uistinu sjajna Kirstie Alley, ova nedoradjena, preisforsirana i ponekad ne bas previse smijesna komedija ipak zasluzuje preporuke.