VILA NAD FIRENZOM

UP AT THE VILLA

Godine 1938. u Firenzi se nalazi povelika kolonija dobrostojecih Engleza i Amerikanaca koji ne izgledaju previse uznemireni nadolazecim ratom kao ni time da je njihova zemlja-domacin vec desetljece i nesto pod jarmom fasistickog diktatora. Medju njima je i Mary Panton (Thomas), relativno mlada i privlacna udovica kojoj je suprug prije smrti propio sav imetak, te boravi u vili koju joj je iznajmila prijateljica. U takvim okolnostima, Mary je vise nego spremna razmotriti bracnu ponudu Sir Edgara Swifta (Fox), bogatog 60-godisnjaka kojega ceka blistava karijera guvernera u Indiji. No, prije formalnog odgovora Sir Edgar odlazi u Rim, pa ce Mary ostati sama, sto ne promice paznji Rowleya Flinta (Penn), americkog plejboja koji joj se pocinje otvoreno udvarati. Sto se Mary tice, njenu paznju zaokuplja Karl Richter (Davies), mladi i nespretni svirac violine za kojeg se ispostavi da je Austrijanac koji je bio izbjegao pred nacistima. Mary dirne njegova nesreca te mu odluci na trenutak uljepsati zivot tako sto mu ponudi sebe u krevetu. No ta odluka ima nepredvidjene i gotovo kobne posljedice, te ne samo sto ce predstojeci brak doci u opasnost, nego ce Mary na sebe skrenuti paznju lokalnog fasistickog glavesine Leopardija (Ghini).

VILA NAD FIRENZOM predstavlja upravo onakav film kakav autor ovih redova prilicno voli - rijec je o za Hollywood neuobicajeno vjernoj adaptaciji knjizevnog klasika, radnja je smjestena u doba prije drugog svjetskog rata, a i u glavnoj zenskoj ulozi se nalazi Kristin Scott Thomas, jedna od danas najboljih britanskih glumica. Zlobnici ce, dakako, ovo ostvarenje bracnog para Haas (koji su se kostimiranim melodramama vec bavili ranije, ukljucujuci hvaljeni ANGELS & INSECTS) nazvati blijedom kopijom ENGLESKOG PACIJENTA. No, Haasov film bi se tesko mogao usporediti s Minghellinim "oskarovskim" dobitnikom koji je ionako prilicno precijenjen. Za razliku od Minghelle, Haasovi nam predocavaju jednostavnu pricu, s uvjerljivim likovima i postupcima. Uz izvrsnu glazbu, scenografiju i kostimografiju, ugodjaju filma doprinosi i raznolika, ali efektna glumacka ekipa. Uz uvijek efektnu Scott Thomas tu je i prilicno uvjerljivi Sean Penn, ostarjela ali efektna Anne Bancroft kao i cijeli niz vrhunskih britanskih i talijanskih glumaca, medju kojima ce najvecu paznju izazvati Derek Jacobi (JA, KLAUDIJE) u ulozi lokalne firentinske "tetkice". Iako je zavrsnica filma pomalo otrcana, VILA NAD FIRENZOM se mora pozdraviti kao jedan od najboljih noviteta u ponudi nasih videoteka.