SVJEDOK POD ZASTITOM

WITNESS PROTECTION

Bobby "Bats" Batton (Sizemore) donedavno je bio jedan od kraljeva bostonskog podzemlja, ali ga je nenadani nocni posjet profesionalnih ubojica uvjerio da vise nije tako. Nakon sto su prezivjeli samo zahvaljujuci slucaju, Battonovi se kriju u motelu i nakon par razgovora sa svojim "poslovnim partnerima" Bobby zakljucuje kako mu ne preostaje nista drugo nego ocajnicki, ali prilicno jednostavan cin - prijaviti se FBI-ju i zatraziti zastitu u zamjenu za svjedocenje. Agenti FBI su, naravno, vise nego sretni zbog novog razvoja dogadjaja, ali ce Bobbyjeva odluka donijeti potpuno rasulo u zivot njihove obitelji. Supruga Cindy (Mastrantonio) je tako prisiljena odreci se sve svoje rodbine, sin Sean (Hatosy) svoje djevojke, a jedino se petogodisnja Suzie (Bartosiak) raduje novoj pustolovini. Ta pustolovina pocinje u pustinjskom kompleksu gdje ce ih federalni marsal Steven Beck (Whitaker) poceti obucavati ne samo novim identitetima, nego i novom nacinu zivota. Vrlo brzo ce se vidjeti kako je taj novi nacin zivota daleko tezi nego sto je itko pretpostavljao - nekoc bogati mafijas sada mora zaradjivati minimalac kao fizicki radnik, a supruga se mora lisiti sveg luksuza. Naravno, u cetiri dana koliko traje obuka, obitelj Battonovih ce se naci u rasulu.

Vjerojatno nije bilo boljeg vremena da se ovaj kablovski film pojavi u hrvatskim videotakama, s obzirom na to da su odnedavno u rjecnik svakog Hrvata usli pojmovi kao sto su "zlocinacka organizacija" i "zasticeni svjedok". Scenarij Daniela Theriaulta demistificira taj prilicno rasireni, ali jos uvijek tajnovit segment americke krivicnopravne prakse, koristeci se pri tome uvjerljivim likovima i situacijama. Pri tome ima veliku pomoc od vrlo dobre glumacke ekipe, na celu s uvijek pouzdanim karakternim teskasem Tomom Sizemoreom (PRAVA ROMANSA, RODJENI UBOJICE), a veliku pomoc mu pruza nekoc slavna, danas pomalo zaboravljena, ali ovdje prilicno dojmljiva Mary Elizabeth Mastrantonio (BEZDAN, ROBIN HOOD: PRINC LOPOVA). Na zalost, mladi Shawn Hatosy je prilicno bezlican, a i njegov lik, kao i prica pred kraj filma, zapada u kliseje. Dojam pomalo popravlja nekonvencionalna zavrsnica, pa se zbog svega SVJEDOK POD ZASTITOM moze itekako preporuciti kao natprosjecno kvalitetni uradak americke TV-produkcije.