SUD ZLOCINA

A TWIST OF FAITH

Henry Smith (McCarthy) je policajac kojeg muce traume s posla, a ni u obitelji mu nije lakse - dijete mu umire, a brak mu se raspada. Zbog svega toga je Smith postao cinicnim ateistom, ali ce stjecajem okolnosti biti prisiljen preispitati svoj pogled na svijet. Naime, dodijeljen mu je slucaj opakog serijskog ubojice cije su zrtve ne samo sto su vjernici, nego prava pravcata olicenja krscanske vrline. Ubojica je vrlo temeljit i sposoban, pa Smitha jedan jedini trag vodi do tipa koji je najmanje sumnjiv - bogatasa Alexa Hunta (Ironside) koji je zajednicu zaduzio svojim dobrotvorstvom. Taj trag ne samo sto izgleda kao stranputica, nego se Smith uplasi da bi ubojica zapravo mogao doci iz redova njegove obitelji.

Za razliku od vecine filmova koji se bave serijskim ubojicama, ovaj niskobudzetni kanadski doprinos podzanru je zanrovski blizi psiholoskoj drami nego trileru. Scenarist Zywothkiewicz rutinsku pricu o serijskom ubojici koristi kao okvir za razglabanje o pitanjima vjere i morala u suvremenom drustvu. No iako film ima mrtvacki ozbiljan ton i temu dostojnu jednog Kieszlowskog, reziser Chris Angel je to shvatio kao mogucnost da film nepotrebno rastegne i izazove zijevanje cak i kod onih gledatelja koji su naviknuti na takvu vrstu filmova. Manje vise jedini razlog koji bi nas zadrzao ispred ekrana jest talent Andrewa McCarthyja, jednog od najpotcjenjenijih americkih glumaca, koji se itekako trudi sto uvjerljivije potretirati za ovakav zanr atipicnog glavnog junaka. Iako u tome ima itekakvu potporu svojih kanadskih kolega, ukljucujuci sirotog Michaela Ironsidea, koji nikako da se otrese od rutinskih uloga negativaca, SUD ZLOCINA je ipak film kojeg se isplati pogledati samo ako na policama videoteka uistinu nema niceg boljeg.