UBOJICA SUDNJEG DANA

RESURRECTION

John Proudhomme (Lambert) je prekaljeni detektiv cikaske policije kojemu se povjerava istraga u najtezim slucajevima ubojstva. Takvim kriterijima savrseno odgovara slucaj covjeka kojemu su odsjekli ruku i ostavili ga da iskrvari na smrt. Poruka na zidu, kao i dva nova slucaja ubojstva u kojima su zrtve ostale bez udova govore da je rijec o serijskom ubojici. Proudhomme brzo shvati da je rijec o dusevnom bolesniku koji nastoji uskrsnuti Isusa koristeci se dijelovima tijela svojih zrtava. No, identitet samog ubojice je gotovo nemoguce razotkriti, jer dusevna bolest ocigledno nije smanjila njegovu inteligenciju. Naprotiv, ubojica nakon odredjenog vremena pocinje manipulirati samim Proudhommeom. Da stvar bude gora, Proudhomme se tokom istrage mora suociti s traumama koje je izazvala nedavna smrt njegovog sina, raspadajucim brakom kao i gubitkom vjere u Boga.

Gotovo nije bilo kriticara koji se na UBOJICU SUDNJEG DANA nije obrusio kao na jeftinu i bezobrazno neinventivnu kopiju Fincherovog SEDAM, jednog od najutjecajnijih filmova o serijskim ubojicama. Reziser Mulcahy povod za tako nesto nije dao samo koristenjem mracne scenografije, kisom natopljenih eksterijera i religijskim motivima u scenariju, nego i angaziranjem Lelanda Orsera, jednog od najupecatljivijih americkih karakternih glumaca, koji je u SEDAM imao kratku, ali vrlo dojmljivu ulogu. No, iako se Mulcahyju, scenaristu Mirmanu (koji se serijskim ubojicom bavio u POTEZU LOVCA, jos jednom Lambertovom projektu) te samom Lambertu ne moze reci da su bili previse originalni, UBOJICA SUDNJEG DANA se moze shvatiti kao dostojan pandan svojeg prilicno precijenjenog originala. Prije svega, scenarij je mnogo inteligentniji, realisticniji i uvjerljiviji, pa se filmu mogu oprostiti pojedini kliseji. I gluma je na prilicnoj visini - uz izvrsnog Orsera u filmu postoji cijeli niz vrlo dobrih karakternih glumaca; Robert Joy je prilicno dojmljiv kao agent FBI, a i kanadski reziser David Cronenberg se pojavljuje u dojmljivoj epizodi kao svecenik. Sam Lambert, koji se posljednje desetljece nije imao pohvaliti narocito dojmljivim ulogama, ovdje se maksimalno trudi biti ozbiljan glumac i u tome uspjeva vise nego sto se uobicajeno. Na kraju, UBOJICA SUDNJEG DANA strpljenje gledatelja nagradjuje zavrsnicom koja, iako se uglavnom drzi kliseja, izgleda pomalo iznenadjujuca. Zbog svega toga UBOJICA SUDNJEG DANA se moze preporuciti kao vise nego zadovoljavajuci primjerak filma o serijskim ubojicama.