PREKINUTA MLADOST

GIRL, INTERRUPTED

Kao i gomila njenih vrsnjakinja u burnim sezdesetima, 17-godisnja Susanna Kaysen (Ryder) se odala besprizornom i antikonvencionalnom ponasanju - odbija se upisati na fakultet i spava sa svojim profesorom. No, kada jednom umalo zaglavi zbog kombinacije alkohola i tableta, za njene bogate bostonske roditelje to je dovoljan razlog da je nagovore da se podvrgne "promatranju" u Claymooreu, elitnoj klinici za dusevne bolesti. Susanna, kojoj je dijagnosticiran "granicni poremecaj licnosti" ce u Claymooreu upoznati zanimljivu druzinu pacijentica - buntovnu sociopatkinju Lisu Rowe (Jolie), patolosku lazljivicu Georginu Tushkin (DuVall), unakazenu shisofrenicarku Polly Clark (Moss) i probavnim smetnjama opterecenu Daisy Randone (Murphy). Iako ju novo drustvo u pocetku sokira, Susanna se s njima sprijatelji i s vremenom Claymoore pocne gledati kao svoj novi dom, na uzas svog decka Tobiasa Jacobsa (Leto), koji je s njom mislio bjezati u Kanadu. No, iskusna bolnicarka Valerie (Goldberg) zna da je Susanna nista drugo do razmazena bogatasica kojoj je potrebno samo malo poticaja da shvati svoje zivotne prioritete i tako izadje natrag u "normalni" svijet.

Na prvi pogled PREKINUTA MLADOST izgleda kao remake kultnog LETA IZNAD KUKAVICJEG GNIJEZDA, napravljen sasvim u skladu s holivudskim nacelima 90-tih - originalne likove su zamijenile tinejdzerke, od kojih barem jedna mora biti tinejdzer koju glumi 30-godisnjakinja, a oporu atmosferu originala zamijenila je novoholivudska zasecerenost i hepiend. No, PREKINUTA MLADOST se zapravo temelji na istinitoj zivotnoj prici Susanne Kaysen koju je ista opisala u svojoj best-seler knjizi 1993. godine. Da stvar bude jos zanimljivija, jedan od pokretaca ovog projekta je i glumica Winona Ryder, koja je neko vrijeme i sama bila "na promatranju" u dusevnoj bolnici te stoga nasla mnogo zajednickog sa Kaysenovom. Na zalost, ekranizacija je povjerena Jamesu Mangoldu, reziseru specijaliziranom za filmove o "pomaknutim" ili eskcentricnim gubitnicima (COPLAND), koji se, naravno, nije bas najbolje snasao u prenosenju memoarske, epizodne gradje u cjelovecernji film. Zbog svega toga PREKINUTA MLADOST usprkos zanimljive teme i likova na trenutke izgleda izvjestacena, pogotovo prilikom melodramaticne zavrsnice, gdje se na silu ubacuje dramski sukob gdje dramskog sukoba nije trebalo biti. Srecom, Mangold je dovoljno obziran da glavninu posla prepusti odlicnoj glumackoj ekipi, gdje se pored razvikane Ryderove i u posljednje vrijeme pre-eksponirane Angeline Jolie naslo mjesta za vrlo dobru Cleu DuVall i Brittany Murphy. Ipak, najbolji dojam ostavlja Vanessa Redgrave u maloj, ali znacajnoj ulozi inteligentne psihijatrice - dr. Wick je jedno od njenih najautoritarnijih i najupecatljivijih ukazanja. Mangold je takodjer imao srece sa dobro odabranim soundtrackom koji je uspio background burnih sezdesetih dao prici koja se mogla dogadjati i danas. Sve u svemu, PREKINUTA MLADOST je zanimljiv i gledljiv, ali ipak pomalo precijenjen holivudski izlet u vode ozbiljne psiholoske drame.