ODBJEGLA NEVJESTA

RUNAWAY BRIDE

ZGODNA ZENA mozda nije najbolji, ali je svakako jedan od najutjecajnijih filmova 90-tih godina, barem ako je suditi po naglom porastu tinejdzerske prostitucije u Los Angelesu. No, ono sto se dogodilo nakon premijere tog istog film, s druge strane predstavlja jedan od rijetkih svijetlih trenutaka u modernom Hollywoodu - iako su svi ocekivali nastavak, to se nije dogodilo. Umjesto toga da nam Hollywood servira uobicajeno neproduhovljeno i bljutavo podgrijavanje jedne te iste juhe, komercijalni ucinak ZGODNE ZENE se nastojao ponoviti na nesto zdravorazumskiji nacin - tako da se snimi film koji pripada istom zanru, ima iste zvijezde i istog rezisera, ali koji predstavlja sasvim drugu pricu. Taj "nesluzbeni" nastavak ZGODNE ZENE je dobio ime ODBJEGLA NEVJESTA te zaradio solidnih 160 milijuna US$ na americkim kino-blagajnama proslog ljeta, a u nase videoteke dolazi par mjeseci kasnije od JA U LJUBAV VJERUJEM, slicnog projekta koji se temeljio na zvjezdanoj karizmi Julie Roberts.

Glavni junak ovog filma je Homer Eisenhower "Ike" Graham (Gere), kolumnist njujorskog dnevnika "USA Today" koji inspiraciju za svoj najnoviji tekst u posljednji trenutak pronalazi u jednom baru. Jedan od lokalnih pijanaca mu isprica pricu o Maggie Carpenter (Roberts), trgovkinji iz gradica Hale u Marylandu, koja je vec nekoliko mladozenja ostavila pred oltarom. Ike bez mnogo razmisljanja iskoristi tu pricu za zestoku antifeministicku kolumnu, ali ce zbog toga skupo platiti. Naime, doticna napise pismo urednistvu u kojemu optuzi novinara za niz netocnosti u tekstu, te Ikeu njegova urednica i bivsa supruga Ellie Graham (Wilson) uruci otkaz. Jedini nacin da Ike spere ljagu sa sebe jest da o istom tom slucaju napise reportazu za casopis "GQ". Stoga on odlazi u Hale, i to upravo u trenutku kada se Maggie sprema za svoje cetvrto vjencanje s Bobom Kellyjem (Meloni), nastavnikom tjelesnog odgoja u lokalnoj skoli. I dok se svi u gradu klade hoce li nevjesta pobjeci s oltara, dotle Ike intervjuira njene sugradjane, prijatelje pa i nju samu, polako shvacajuci da mu se ona pocela svidjati.

U ODBJEGLOJ NEVJESTI ima romanse, a ima i nesto humora, pa su zadovoljeni kriteriji na temelju kojih bi se ovaj film mogao nazvati "romanticnom komedijom". Na zalost, niti romansa niti humor u ovom filmu nisu na takvoj razini da bi se film mogao nazvati "uspjesnom romanticnom komedijom". Najveci problem filma je predvidljivost - i najidiotskiji dio publike vec nakon par scena moze zakljuciti kako ce se film rasplesti - novinar ce se zaljubiti u Maggie, ona u njega, i na kraju ce svi zivjeti sretni i zadovoljni. Marshall, umjesto da ovakav scenarij obogati kakvim zanimljivim ili iznenadnim obratom, uporno se drzi kliseja i formule, a jedini zacin radnji su epizodni likovi, koje tumace vrlo dobri glumci (pogotovo Joan Cusack), ali oni samo razvlace trajanje filma, ionako nategnuto s predvidljivom zavrsnicom. Sto se protagonista tice, Roberts solidno obavlja posao, ali Gereova gluma odaje covjeka koji dolazi na snimanje samo da bi pokupio placu. Sve u svemu, ODBJEGLA NEVJESTA je jos jedan neproduhovljena holivudska limunada ciji uspjeh, uzrokovan prije svega precijenjenim glumackim imenima na reklamom plakatu, ne zasluzuje da hrvatska publika na njega obrati paznju.