UZARENI ALUMINIJUM

RANCID ALUMINIUM

Pete Thompson (Ifans) je mladic kojemu se cini da ima sve u zivotu - prekrasnu zenu Sarah (Frost) te unosnu londonsku tvrtku koju je naslijedio od oca. No, Sean Deeney (Fiennes, njegov vjerni prijatelj i racunovodja tvrtke mu saopci surovu istinu - tvrtka je drzavi duzna ogromnu nenaplacenog poreza te se prakticki nalazi pred stecajem. Jedini nacin da se tvrtka izbavi iz gabule jest da se upusti u mutne i riskantne, ali prilicno unosne poslove s izvjesnim "uglednim poslovnim ljudima" iz Rusije. Pete se ispocetka necka, ali s obzirom na to da bi mu supruga trebala dobiti dijete, ipak pristaje te odlazi u Rusiju gdje ce osobno naci sa svojim buducim partnerom - gospodinom Kantom (Berkoff) te njegovom kcerkom Masom (Fitzgerald), cije je bizarno ponasanje nije dovoljan razlog da Pete prema njoj ne bi osjecao privlacnost.

UZARENI ALUMINIJUM (dokaz kako je UCD izgubio monopol na prevodilacke bisere medju hrvatskim video-distributerima) je trebao biti jedan od onih tihih, nenamteljivih, neholivudskih filmova koji se slucajno nadju na policama nasih videoteka i odmah osvoje srca kritike, a i dijela publike. No, to se ovdje nije dogodilo iako su svi sastojci za mini-hit bili tu. UZARENI ALUMINIJUM je tako reklamiran kao crna komedija, u njemu se pored kulerskog Velsanina Rhysa Ifansa (TWIN TOWN, JA U LJUBAV VJERUJEM) nalazi i lomitelj zenskih srdaca Joseph Fiennes (ZALJUBLJENI SHAKESPEARE), a imamo priliku vidjeti i pomalo zaboravljenog Stephena Berkoffa koji nam se u sjecanje urezao kao psihopatski negativac u akcijadama 80-tih godina. Doticni ovdje u neku ruku ponavlja ulogu opakog Rusa koja ga je proslavila u RAMBU 2. Ali muskoj publici ce vjerojatno najvaznije biti to da ne samo sto se u filmu pojavljuju Sadie Foster i Tara Fitzgerald - vjerojatno dvije najsekseplinije britanske glumice - nego i to da se obje pojavljuju u scenama nesto slobodnije prirode. Na zalost, izvrsna glumacka ekipa je jedini plus filma. Reziser Thomas ne samo da nije nacistu je li njegov film crna komedija ili ozbiljna drama (o cemu svjedoce scene u kojima se koristi vec ofucani humor na temu sperme), nego je film zbrkan i u cisto tehnickom smislu. Pojedine scene su skroz nepotrebne ili isforsirane, a tek negdje pred kraj su gledatelji u mogucnosti pohvatati sve konce radnje i kao i razlikovati jedan lik od drugih. Zbog svega toga UZARENI ALUMINIJUM predstavlja pretenciozno ostvarenje ambicije cijih autora nisu odgovarale njihovim mogucnosti, te koji nasa publika moze komotno propustiti.