COVJEK IZ VIRGINIJE

THE VIRGINIAN

Godine 1885. u Wyoming dolazi lijepa uciteljica Molly Stark (Lane). Jedna od rijetkih stvari koja joj svidja u jos neukrocenoj divljini Zapada jest Virginijac (Pullman), glavni kauboj na rancu lokalnog kralja stoke Suca Henryja (Yulin). On ce je uspjeti osvojiti svojom skromnoscu i jednostavnoscu, pa njihova ljubav s vremenom vodi do zaruka. Ali, nedostatak civilizacijskih normi ce stati na puit njihovoj sreci - dugogodisnji sukob Suca Henryja i njegovog suparnika Sama Balaama (Weaver) upravo je dozivio eskalaciju, te ce Virginijac zajedno sa svojim sudruzima biti prisiljen uzeti oruzje u ruke kako bi vratio ukradenu stoku. Molly se grozi nasilja te prijeti da ce raskinuti zaruke, ali to nije jedini teski izbor pred kojim se nasao Covjek iz Virginije. Naime, medju Balaamovom bandom kradljivaca i siledzija koje vodi Trampas (Feore) stjecajem okolnosti se nasao i Virginijcev najbolji prijatelj Steve (Savage).

Americka TV-kuca TNT, najpoznatija po ispravljanju krivih Drina americke povijesti u svojim filmovima, u posljednje vrijeme je pronasla novu specijalnost u tome da poznatim glumcima daje priliku da se po prvi put okusaju iza kamere. Slicno kao i Tommy Lee Jones prije par godina, i njegov kolega Bill Pullman (DAN NEZAVISNOSTI) je za svoj rezijski debi odabrao ekranizaciju klasika vestern- knjizevnosti. Ovaj put je rijec o romanu Owena Wistera koji je jos pocetkom 20. stoljeca adaptiran u popularnu kazalisnu predstavu, a kasnije u cak u cetiri holivudska filma, od kojih je najpoznatija verzija iz 1929. godine, gdje je naslovnog junaka glumio tada mladjahni Gary Cooper. Pullman se kao reziser doima nimalo impresioniran time sto je njegov debi vestern-legenda. Radnju vodi dosta solidno, ali se ipak vidi da je rijec o debitantu cije rezijske vjestine nisu sasvim izbrusene. S jedne strane se previse inzistira na kadrovima snimljenim iz helikoptera (iako ih netaknuta priroda kanadskih lokacija itekako zasluzuje), a s druge strane je radnja pomalo zbrzana. Gledatelje ce od svega mozda najvise iritirati glazba Nathana Barra, koja svojim inzistiranjem na gudackim instrumentima ne zvuci bas najboljim izborom za vestern. Ipak, dojam je uglavnom pozitivan, i to prije svega zahvaljujuci prilicno realisticnom prikazu zivota na Divljem Zapadu te odlicnoj glumi. Uz sjajnog Pullmana i uvijek drazesnu Diane Lane, ovaj se film moze pohvaliti i odlicnom postavom epizodnih glumaca. Medju njima se posebno istice danas pomalo zaboravljeni John Savage (LOVAC NA JELENE, KOSA), kao i Dennis Weaver (nasim starijim gledateljima poznatiji kao istoimeni junak TV-serije SERIF U NEW YORKU). Sve u svemu, COVJEK IZ VIRGINIJE je dobar izbor za one koji vole zanatski dobro uradjene TV-filmove, kao i one koji se zele upoznati s klasicima vesterna.