VRATA DRUGE DIMENZIJE

DOORWAYS

George R.R. Martin, ugledni americki pisac SF-a, vjerojatno nije bio bas previse zadovoljan australskom ekranizacijom svoje price NOCNI LETACI. Sest godina kasnije imao je priliku da malo vise utjece na konacni proizvod kao scenarist i izvrsni producent TV-filma VRATA DRUGE DIMENZIJE. Ovaj film Petera Wernera predstavlja prilicno zanimljivo ostvarenje, s obzirom da su sve donedavno SF-filmovi na temu paralelnih univerzuma i alternativnih povijesti bili velika rijetkost. To je bilo ili zbog toga sto prosjecna publika ima problema shvatiti taj koncept (narator ga je ovdje prisiljen objasniti u prologu), ili zbog toga sto alternativni svjetovi zahtijevaju pogolemi budzet. Stoga bi svi ljubitelji te prilicno zanemarene podvrste SF-a trebali pozdraviti dolazak ovog filmica na hrvatsko video-trziste.

Zaplet pocinje kada se na jednoj losandjeleskoj prometnici iz vedra neba stvori djevojka po imenu Cat (Le Guernec). Posljedice tog dogadjaja u pocetku izgledaju kao rutinski policijsko-medicinski problem, no dezurni lijecnik dr. Thomas Mason (Newbern) ne moze ignorirati neke neobicne detalje u ponasanju i odjeci svoje pacijentice. Masonova znatizelja je dodatno potaknuta time sto pacijenticu bez mnogo pitanja ugrabe federalni agenti i odvedu u tajni laboratorij. Tamo je Mason doveden kako bi joj svojim prisustvom vratio povjerenje i tako potakao da suradjuje s vladom. No, Cat umjesto toga bjezi a Thomas joj odluci pomoci. Prilikom bijega Cat svom prijatelju i zastitniku objasni kako je stigla iz paralelnog univerzuma u kojemu Zemljom vladaju okrutni vanzemaljci. Cat je iz tog svijeta pobjegla kroz tajna transdimenzionalna "vrata" i sada joj cilj pronaci jos jedna kako bi pobjegla i vladi i svojim vanzemaljskim progoniteljima. Thomas je nije spreman pratiti, ali stjecajem okolnosti ipak udje kroz ta "vrata" i zavrsi u jos jednom paralelnom univerzumu, gdje ce se potjera svejedno nastaviti.

Najveci problem ovog filma jest relativno nizak budzet, koji je izgledao adekvatan za prosjecni TV-film, ali ne i relativno ambicioznu SF- pustolovinu. VRATA DRUGE DIMENZIJE dosta pate od ne bas ispeglanih specijalnih efekata, kao i od odredjenih logickih rupa i neuvjerljivosti (dok sirota Cat govori pidgin-engleskim, njeni sunarodnjaci iz maticnog svijeta imaju mnogo manje problema s kalifornijskim naglaskom). S druge strane, cijeli koncept paralelnih univerzuma je izveden logicki i alternativni svjetovi izgledaju prilicno uvjerljivo, a niski budzet nije zakovao producente na vec ofucani klise pustinje kao jedinog moguceg postapokalipticnog svijeta. Gluma nije bog-zna- kakva, ali je zato Kurtwood Smith (ROBOCOP) prilicno zabavn u za njega rijetkoj ulozi pozitivca. Zavrsetak filma takodjer ukazuje da je, po svemu sudeci, ovo bio pilot za TV-seriju. Na zalost, Martin s ovim projektom nije imao srece, dok ce za samo dvije godine isti koncept dozivjeti veliki uspjeh s KLIZACIMA U NEPOVRAT.