WASHINGTON SQUARE

Sredinom proslog stoljeca ugledni i bogati njujorski lijecnik dr. Austin Sloper (Finney) se moze pohvaliti mnogo cime, ali ne i ljepotom ili bistrinom svoje kceri jedinice Catherine (Leigh). Nakon sto su je godinama svi potencijalni udvaraci ignorirali, interes koji za nju pokazuje mladi i sarmantni Morris Townsend (Chaplin) predstavlja veliko iznenadjenje. Sirotoj Catherine ne treba mnogo da mladicu uzvrati osjecaje, a njena tetka Lavinia (Smith) uporno ohrabruje tu vezu. No, njen otac je uvjeren kako ruzno pace ne bi privuklo paznju princa na bijelom konju iz romanticnih motiva, a lose imovinsko stanje buduceg zeta u potpunosti potvrdjuje njegove sumnje kako je u pitanju najobicniji lovac na miraz. Ocevo odbijanje da blagoslovi zaruke dovodi ga u ostar sukob s kceri, koja ce biti prisiljena birati izmedju svojih osjecaja i nasljedstva.

Nakon sto se Agnieszka Holland, ugledna poljska redateljica, potvrdila kao specijalist za povijesne teme u TOTALNOM POMRACENJU (filmu koji je zbog bizarne teme predstavljao neugodno iznenadjenje za fanaticne obozavateljice Leonarda di Caprija), sada je na red dosao knjizevni opus uglednog americkog pisca Henryja Jamesa, veoma popularan medju filmasima koje vole viktorijanske drame. Doticni roman je vec ekraniziran u Hollywoodu prije pola stoljeca, ali Agniezka Holland se ovoj verziji nije bas previse trudila dati neki moderni ili kvazifeministicki sadrzaj, vjerojatno poucena gorkim iskustvom svoje kolegice Jane Campion u PORTRETU JEDNE DAME. Doduse, i ovdje ima nekih scena kojih prije pola stoljeca nije moglo biti, i koje dosta kvare opci dojam filma - uriniranje, odnosno sastanak u jeftinom bordelu - ali opci dojam je da WASHINGTON SQUARE (koji, nota bene, ima PG- rejting) ne predstavlja prevelik otklon od Merchant-Ivory stila kostimirane melodrame. Holland se uglavnom oslanjala na glumacku ekipu, koja se, s izuzetkom pomalo neuvjerljivog Bena Chaplina, nasla na visini zadatka. To posebno vazi za Jennifer Jason Leigh cija su specijalnost "otkacene" uloge hiperventilirajucih patoloskih slucajeva, a kojima prilican kontrast predstavlja njen portret skromne, samozatajne i gotovo retardirane Catherine. Doduse, njena transformacija u odlucnu protofeministicku heroinu pred kraj filma nije bas najbolje izveden, ali to nije razlog zbog cega bi ljubitelji kostimiranog filma trebali propustiti priliku da pogledaju WASHINGTON SQUARE.