TVORNICA SNOVA

TINSELTOWN

Tiger (Wood) i Max (Gross) su dva scenarista koja su dosla u Hollywood da prodaju svoju ideju velikim studijima. No, sreca ih nije bas isla pa su prisiljeni zivjeti u preuredjenom skladistu kojim upravlja gorostasni ali dobrocudni Cliff (Perlman) koji je takodjer jednom sanjao o holivudskoj karijeri. Jednog dana Tiger i Max slucajno otkriju kako bi Cliff mogao biti serijski ubojica koji hara Los Angelesom. Umjesto da ga prijave policiji, oni odlucuju svoje otkrice iskoristiti kao ideju za film koju nastoje prodati svom agentu Arnieju (Pantoliano). Arnie ne samo sto pristaje, a rezije se prihvaca mlada studentica Nikki (Swanson).

Iako se temelji na kazalisnoj predstavi, TVORNICA SNOVA ne izgleda kao previse komoran film. Prije bi se moglo reci kako se radi o tarantinovskoj crnohumornoj satiri na racun Hollywooda i cijelog sistema koji cak i najtalentiranije ljude tjera da se odreknu svih skrupula (pri cemu bi se moglo reci da su autori koristili vlastita iskustva). Pri tome su se autori dobro sluzili izvrsnom glumackom ekipom kojoj dominira uvijek zastrasujuci Ron Perlman (DELICATESSEN, ALIEN: USKRSNUCE). Na zalost, negdje na sredini filma autorima je nestalo ideja i ono sto je bilo razorna satira pocinje patiti od kliseja (pri cemu je posebno iritantan lik filmasice-nimfomanke koju tumaci Kristy Swanson), da bi na kraju potonulo u zbrzanoj i krajnje neuvjerljivoj zavrsnici. To je doista steta, jer je TVORNICA SNOVA imala itekako potencijala da bude mozda najefektniji antiholivudski film od vremena Altmanovog IGRACA.