FANNY AND ELVIS
Kate (Fox) je spisateljica koja se nalazi u kasnim 30-tim godinama zivota, te joj neumoljivo otkucavanje bioloskog sata nalaze da si sto prije pribavi dijete. Najlogicnije rjesenje tog problema - njen suprug i sveucilisni profesor Rob (Morrisey) ostavlja je zbog svoje studentice Roanne (Saunders). Gotovo svi ostale alternative su ili ispod njenih standarda ili homoseksualci poput njenog podstanara i vjernog prijatelja Andrewa (Daniels). Rjesenje tog problema dolazi iz posve neocekivanog pravca - Roannin suprug i trgovac rabljenim automobilima Dave (Winstone) se nema gdje smjestiti nego u ispraznjenu subu u Kateinoj kuci. Izmedju sofisticirane Kate i sirovog Davea u pocetku frcaju iskre, ali s vremenom i na veliko iznadjenje njih dvoje se pocinju svidjati jedno drugom.
FANNY & ELVIS bi mogao promijeniti kod nas u posljednje vrijeme uvrijezeno misljenje kako je britanski film u pravilu kvalitetniji od americkog. Naime, britanska scenaristica i reziserka Kay Mellor, koja je stekla veliki ugled svojim TV-drama napravila je romanticnu komediju koja u potpunosti ispunjava sve uvjete za zeleno svjetlo u Hollywoodu. Tako ovdje imamo i "high concept" glavnu ideju, slucajni susret glavnih protagonista, homoseksualnog najboljeg prijatelja glavne junakinje, kao i melodramaticni rasplet povezan uz docek novog milenija. Naravno, sve to znaci da je film maksimalno klisejima, predvidljivivoscu i najgorom mogucom sentimentalnom "ljigom", pri cemu je Kay Mallor ruralni Yorkshire odlucila pretvoriti u svojevrsni Beverly Hills gdje nema mjesta za nekoc prepoznatljivu socijalnu dimenziju suvremenog britanskog filma. Novozeladnjanka Kerry Fox se, kao i u slucaju SASVIM MALOG UBOJSTVA, sasvim dobro snalazi s britanskim naglaskom, a i Ray Winstone je dobar kao njen partner. No poslovicno dobra britanska gluma nije dovoljna da sa ovog filma spere holivudsku zabokrecinu.
(c)2000 Dragan Antulov
Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos