KUCA DEBELE MAME

BIG MOMMA'S HOUSE

Ponekad se dogodi da pojedini film bude zanimljiviji po reakcijama koje je izazvao nego sam po sebi. KUCA DEBELE MAME, komedija Raje Gosnella, koja je ovog ljeta bila veliki hit u americkim kinima, predstavlja upravo jedan takav primjer. Kriticarski establishment nije toliko dojmilo 120 milijuna US$ na americkim kino-blagajnama koliko cinjenica da je Eddie Murphy konacno detroniziran s postolja rezerviranog za najboljeg crnog komicara, a Martin Lawrence, koji je dugo vremena smatran drugom violinom u usporedbi s Murphyjem i Willom Smithom, konacno stigao u prvi plan. Ali ono sto je mozda najzanimljivije jesu neumitne usporedbe s filmovima kojima je KUCA DEBELE MAME najvise nalik. Naime, zavedeni cinjenicom da je temeljni "high concept" ovog filma u prerusavanju muskarca u zenu, gotovo svi su kao uzor ovom filmu pronasli Columbusovu GDJU DOUBTFIRE. Drugi dio "high concepta" - policajac koji se zaljubi u objekt svog pracenja - ostao je potpuno ignoriran, isto kao i POLICIJSKA ZASJEDA, jedan od najboljih, ali i najpotcjenjenijih komedija iz 80-tih godina.

Glavni junak filma je Malcolm (Lawrence), iskusni agent FBI temelj cijeg uspjeha je veliki talent za prerusavanje. Ovaj put su on i njegov partner John (Giamatti) dobili zadatak da uhvate opakog pljackasa banaka i odbjeglog zatvorenika po imenu Lester (Howard). Kljuc za njegovo hvatanje lezi u bivsoj djevojci Sherry (Long), za koju se sumnja da je bila suradjivala u pljacki i da krije novac. Kada doticna zajedno sa svojim sinom Trentom (Washington) odluci pobjeci iz Los Angelesa u mali gradic u Georgiji, Malcolm i John krenu za njom, uvjereni kako ce utociste pronaci kod svoje bake alias Velike Mame (Mitchell), s kojom se nije vidjela i cula dugo vremena. Kada doticna gospodja odluci prije toga otici na godisnji odmor, John je uvjeren da ce im propasti prilika da uhvate Sherry. No, Malcolm, s druge strane, nije obeshrabren - jednostavno ce se prerusiti u Veliku Mamu, pri cemu ga nece obeshrabriti to sto doticna gospodja ima preko 150 kilograma. Njegov plan uspijeva i Sherry je uvjerena kako je agent FBI u stvari njena baka. No, Malcolm se ubrzo suocava s drugim problemom - kako sakriti to da mu se Sherry pocela svidjati.

Americki kriticari su nabacali drvlje i kamenje na KUCU DEBELE MAME, i mora se priznati da za to imaju dosta argumenata. Prije svega, "high concept" zaplet je sve samo ne originalan, a ne moze se bas reci da je scenariste prica zanimala vise nego kao priliko krhak okvir za seriju gegova. Sto se samog kvaliteta humora tice, on je takodjer na prilicno niskoj razini - dominiraju stosevi vezani uz tjelesne izlucevine, kao i oni koji nece biti bas previse smijesni ljudima koji se nalaze u godinama ili pate od pretilosti. Na kraju, scenaristi Quarles i Rhymer sve to pokusavaju prodati obiteljskoj publici kroz sentimentalnu "ljigu" koja dominira u drugom, "ozbiljnijem" dijelu filma. S druge strane, ti nedostaci, koji bi u nekom drugom slucaju pokopali film, kompenzirani su zahvaljujuci solidnoj glumackoj ekipi. Lawrence se jos jednom dokazuje kao vrlo dobar komicar, tumaceci prilicno zahtjevnu dvostruku ulogu (koja je, po svemu sudeci, bila zahtjevna i u fizickom smislu, s obzirom na velike kolicine sminke). Uvijek solidni Paul Giamatii (KRALJ ETERA, COVJEK NA MJESECU) se prilicno udobno osjeca u jos jednoj ulozi druge violine, dok Lawrenceu asistira veliki broj crnih komicara koje tumace sijaset bizarnih i dojmljivih likova. Iako humor nije najprofinjeniji, publika se zbog svega toga smije, a to je na kraju krajeva i najvaznije. KUCU DEBELE MAME cemo vjerojatno vrlo brzo zaboraviti, ali dok nam je u sjecanju, dojmovi ce biti uglavnom dobri.