MURJACI GENERACIJE X

GEN X COPS

TEJING XINRENLEI

U hongkonskom podzemlju, pogotovo onim njegovim dijelovima specijaliziranim za trgovinu oruzjem, bjesni krvavi rat. Iza toga stoji okrutni japanski gangster Akatora (Nakamura), kojemu je cilj docepati se gomile kolicine eksploziva. Hongkonska policija je nemocna da suzbije rat, odnosno da ubaci svoje ljude medju zaracene bande. U takvim ocajnim okolnostima inspektor Chan (Tsang) dolazi na ideju da u tu svrhu regrutira trojicu pitomaca policijske akademije, za koje gangsteri nikako nece znati da je rijec o policajcima. Njegov izbor pada na trojicu - Jacka (Tse), Matcha (Fung) i Aliena (Lee) - koji su izbaceni s akademije zbog nediscipline, ali to je upravo ono sto Chan zeli. Nakon sto ih nagovori da sudjeluju u njihovom planu, Chan ih salje da pocnu svoj posao izvidjanjem u disko-klubu kojeg vodi lokalni gangster Daniel (Wu).

Lijepo je znati kako prijelaz Hong Konga pod upravu majke domovine ipak nije, kao sto su to neki zloguki proroci bili predvidjali, izazvao propast lokalne filmske industrije. Dokaz za to je i ova akcijska komedija, snimljena u produkciji legendarnog Jackiea Chana. Iako se Jackie Chan ne pojavljuje u filmu (osim pred kraj filma), ljubitelji njegovog opusa nece biti prikraceni za formulu koja mu je donijela slavu - vratolomna akcija plus slapstick humor. Ljubitelji opusa Johna Wooa ce, pak, biti zadovoljni zbog toga sto scenarist i reziser Benny Chan radnju povremeno natapa patetikom, sto je prilika za glumce, poput Japanca Torua Nakamure, da pokazu kako se snalazi s dramskim sadrzajima jednako dobro kao i s kaskaderskim vratolomijama. Naravno, uobicajene mane hongkonskih akcijada - slaba sinkronizacija (iako se u filmu moze primjetiti da su neki glumci govorili japanskim i engleskim), plitka karakterizacija kao i to da neke scene nemaju veze sa zakonima gravitacije odnosno zdravim razumom. No, onaj tko hongkonskim akcijadama pristupa kao neobaveznoj zabavi ce imati razloga za zadovoljstvo. Ono sto mozda ostavlja gorak okus jest to da se nekako u isto vrijeme u nasim kinima pojavila Woova NEMOGUCA MISIJA 2. Kada usporedimo ova dva filma, shvatit cemo sto Hollywood zna uciniti i najtalentiranijem filmasu.