[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

DORUCAK SAMPIONA

BREAKFAST OF CHAMPIONS

Dwayne Hoover (Willis) je trgovac rabljenim automobilima koji je mukotrpnim radom ne samo stekao veliko bogatstvo, nego i postao stup zajednice u malom gradu Midland City. No, Hoover se u posljednje vrijeme nasao u egzistencijalnoj krizi i cesto pomislja na samoubojstvo, sto tesko da primjecuje njegova otudjena obitelj - pilulama sklona supruga Celia (Hershey) i feminizirani sin Bunny (Haas). Stvari bolje ne stoje ni na njegovom radnom mjestu, s obzirom da je njegov vjerni pomocnik Harry Le Sabre (Nolte) u posljednje vrijeme uplasen da bi sef mogao otkriti njegove sklonosti prema zenskoj odjeci. Tu nimalo ne pomaze ni njegova vjerna tajnica i povremena ljubavnica Francine Pefko (Headley). I dok se Hooverov svijet polako ali neumitno raspada uslijed rastuceg ludila, u Midland City dolazi neobican gost - Kilgore Trout (Finney), slabo poznati i poludjeli pisac SF-romana, koji je iz misterioznih razloga dobio pozivnicu za lokalni festival umjetnosti. Kada se Hoover i Trout konacno sretnu, posljedice ce biti katastrofalne.

S obzirom na svoju sklonost prema nekonvencionalnim pricama i jos neobicnijim likovima, americki reziser Alan Rudolph (EKVINOCIJ, PRIJE MRAKA) je izgledao kao idealno rjesenje za ekranizaciju DORUCKA SAMPIONA, romana kojeg je ugledni americki knjizevnik Kurt Vonnegut Jr. napisao davne 1973. godine. S obzirom da doticni roman, kojeg mnogi smatraju jednom od najzescih kritika americkog potrosackog drustva, ima prilicno nekonvencionalnu strukturu i sadrzaj, dugo vremena se smatralo kako ga nitko nikada nece prenijeti na filmsko platno. Ali Rudolph je uspio skepticima dokazati suprotno, isto kao i njegov kolega Terry Gilliam s Thompsonovim STRAH I PREZIR U LAS VEGASU godinu dana ranije. Ali, ekranizacija sama po sebi ne znaci da je film dobar. U Rudolphovom slucaju gledatelj je ispocetka iznenadjen kolicinom bizarnih likova i situacija, odnosno vjestim koristenjem animacije, ali s vremenom takvo, za Rudolpha atipicno, bombardiranje gledateljevih osjetila postaje zamorno. Isto tako nakon prvog sata postaje ocevidno da se u filmu zapravo nista ne dogadja, a kada se radnja pocne rasplitati, rezultat je prilicno razocaravajuci. Samo oni gledatelji koji su procitali Vonnegutov roman ce uspjeti pohvatati sve konce radnje, a samo oni koji imaju strpljenja tolerirati nekonvencionalne filmske tehnike ce uspjeti odgledati ovaj film do kraja, da bi svejedno bili razocarani. Razocaranje je utoliko vece sto je Rudolph okupio ekipu odlicnih glumaca. Tako se Bruce Willis jos jednom uspjesno odmice od svoje "akcijaske" reputacije, uspjesno glumeci neurotika (a gledatelji u Hrvatskoj nece izdrzati a da ne primijete kakko njegov lik nevjerojatno slici Ivicu Pasalicu), dok njegov kolega Nick Nolte otima film svojim nevjerojatno uvjerljivim prikazom tjeskobe koju izaziva seksualna represija. S druge strane, Albert Finney po n-ti put ponavlja ulogu cangrizavog starog alkoholicara. Ipak, kada se sve zbroji i oduzme, DORUCAK SAMPIONA je film kojeg komotno mozete preskociti.

  • ocjena: podnosljiv (+)

    (c)2000 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos