MATURSKI RAD: UBOJSTVO

DEAD MAN'S CURVE

Tim (Lillard) i Chris (Vartan) su dva studenta kojima je zivotni san nastaviti skolovanje na Harvardu, i kojima bi priliku za tako nesto mogao pruziti slabo poznati obicaj na vecini americkih koledza. Naime, studenti kojima cimera pocini samoubojstvo automatski dobijaju sve petice na kraju semestra kako bi im se pomoglo da prebrode psiholosku traumu. Tim i Chris zato odluce ubiti svog cimera Randa (Batinkoff) i to inscenirati kao samoubojstvo. Njihov plan ima problem u tome sto je Rand veseo, popularan tip koji ne izgleda kao kandidat za samoubojstvo. Srecom, Rand se javno posvadja sa svojom trudnom djevojkom Natalie (Thomas) i to Timu i Chrisu daje potreban povod za lazno samoubojstvo. Nakon sto Randa opiju, ostave krivotvoreno oprostajno pismo i njegovo tijelo bace u rijeku, Tim i Chris se moraju suociti s policijskom istragom, kao i time da je Natalie svog decka odlucila otpratiti u smrt. No, kako istraga napreduje, tako sve vise dokaza ukazuje da je Chris ubojica. Chris, pak, ima sve manje razloga vjerovati Timu, pogotovo kada se on pocne petljati s njegovom djevojkom Emmom (Russell).

Vecina kritika je popljuvala MATURSKI RAD: UBOJSTVO (jos jedan "biser" nasih prevoditelja, s obzirom da su glavni junaci studenti) kao diletantski pokusaj Dana Rosena da "izmuze" popularne trendove novog tinejdzerskog filma i crne komedije. Rosen je kao scenarist POSLJEDNJE VECERE, crnohumorne politicke satire u reziji Stacy Little, pokazao kako ima dosta sklonosti prikazivati tamne strane ljudskog karaktera gotovo na granici mizantropije. Kada se takvi likovi smjeste u milje "generacije X", dobija se zestoka smjesa VRISKA i HEATHERS - film prepun referenci na popularnu kulturu, odnosno satirickih uboda na otudjenost i amoralnost suvremene americke omladine. Zbog svega toga ovaj film gotovo da nema pozitivnih likova, ali Rosen to nadoknadjuje izvrsnom glumackom ekipom. Najteze je ne zamijetiti Matthewa Lillarda (VRISAK, ONA JE SVE TO) koji se ocigledno dobro zabavljao u ulozi psihopata, iako mu je Randall Batinkoff kao njegova zrtva predstavljao dobru konkurenciju. Ipak ce nasim gledateljima najprije upasti u oko Keri Russell, "Emmyjem" nagradjena za naslovnu ulogu u TV-seriji FELICITY koja se upravo vrti na HRT-u. Iako je njena uloga relativno malena, u jednoj sceni njen lik cini nesto sto ce zauvijek izbrisati njen image "dobre curice" koju nam se svake nedjelje popodne servira na HRT-ovim ekranima. Doduse, iako po velikoj kolicini iznenadnih obrata ovaj film u zavrsnom dijelu skrece u vode "trash" filma u klasi DIVLJE IGRE (od kojeg je ipak inferiorniji po pitanju seksa i golotinje) ovaj film se ipak moze pohvaliti izvrsno docaranom atmosferom, kojemu dosta pridonosi vrlo sugestivni soundtrack, koji se temelji na pop-glazbi 80-tih. Sve u svemu, MATURSKI RAD: UBOJSTVO se moze preporuciti kao vise nego dobra crna komedija, jedan od boljih primjeraka ovog danas prilicno popularnog zanra.