U PLAMENU AMAZONE

FIRE ON THE AMAZON

Povrsina amazonskih prasuma se smanjuje, pa se oko sve manjeg kolaca bore suprotstavljeni interesi. Prvo su tu Indijanci koji ocajnicki zele sacuvati netaknutu prirodu i svoj nacin zivota, zatim siromasni uzgajivaci kaucuka, pa drvna industrija, i konacno, bogati ranceri koji bi sve to raskrcili zato da na tako stvorenim pasnjacima uzgajaju buduce meso za "McDonaldsove" hamburgere. U Boliviji je Indijance i uzgajivace kaucuke u jedinstvenu frontu uspio ujediniti karizmatski aktivist Rafael Santos, kojemu su gandijevske metode otpora mocnim rancerima donijele veliki ugled. Kada Santosa ubiju, vlast je vise nego sklona ubojstvo pripisati Indijancima. Americki fotoreporter O'Brien (Sheffer) sumnja u sluzbenu verziju, a ekoloska aktivistica Alyssa Rothman (Bullock) ce mu pomoci da otkrije istinu.

Kada bi se filmovi ocjenjivali po dobrim namjerama, onda bi U PLAMENU AMAZONE trebao dobiti visoku ocjenu. Inspiriran likom i djelom brazilskog aktivista Chica Mendesa (o kojemu je godinu kasnije snimljen film s pokojnim Raulom Juliom u glavnoj ulozi), ovaj film peruanskog rezisera Luisa Llose (SNAJPER, SPECIJALIST, ANAKONDA) predstavlja zanimljiv pokusaj da se socijalno i ekoloski angazirani sadrzaji upakiraju u celofan akcijskog filma. Na nesrecu, ta je nakana ostvarena u produkciji Rogera Cormana, nekadasnjeg kralja B-filmova koji danas pod svojim okriljem nikako ne moze kao nekad uzgojiti talente kao sto su Coppola i Scorsese. Llosa, cak i da je kojim slucajem imao talent gore spomenute dvojice, tesko bi se nosio sa jadnim budzetom, kao i ocitom zbrzanoscu cijelog projekta, ukljucujuci scene koje su ocigledno zalutale iz nekog drugog filma. S druge strane muski dio publike ce rado baciti oko na ovaj filmic, i to iz istih onih razloga zbog kojih je Sandra Bullock (u anketi ucesnika BBS konferencije TV&Film.HR 1996. proglasena najpopularnijom americkom glumicom) pokrenula brda i doline ne bi li sprijecila njegovu distribuciju. Naime, kada je film snimljen, Bullockica jos nije bila velika zvijezda s imageom "dobre curice iz susjedstva", te je pristala snimiti zestoku erotsku scenu, radi koje ce film originalno dobiti predikat NC-17. Zbog te zanimljivosti, kao i za B-film rijetko vidjene socijalno-politicke angaziranosti, U PLAMENU AMAZONE je film koji ipak zasluzuje prolaznu ocjenu, ali i to na jedvite jade.